ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27  خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

سخنرانی نماینده ولی فقیه در سپاه

روحانیت داخل سپاه

آقا بالا سر فرماندهان است! 
 
 
 
 

 

بخش هائی از سخنرانی حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در همایش روحانیون شاغل در سپاه پاسداران:

در عرصه منطقه ای ما با تهدید جنگ نیابتی روبرو هستیم و آمریکایی ها از چند سال قبل تاکتیک خود را از جنگ تمدنی به جنگ درون تمدنی تغییر دادند، یعنی به طور مستقیم وارد جنگ نمی شوند، بنابراین امروز ما با بحران جنگ درون تمدنی روبرو هستیم و عراق، سوریه، یمن، پاکستان و افغانستان گرفتار این جنگ هستند. البته هدف اصلی این جنگ، ایران است که با درایت رهبر معظم انقلاب، این جنگ وارد مرزهای ما نشده است.

اولین فایده این جنگ این بود که چند ارتش از کار افتادند، مانند ارتش مصر، ارتش سوریه، ارتش یمن و ارتش عراق که در نتیجه حریم امنی برای اسرائیل ایجاد شد. امروز یک اسلام تکفیری از تریبون عربستان اعلام وجود می کند، یک اسلام سکولاریزه شده از سوی ترکیه و یک اسلام شیعی افراطی و لندنی که توسط سید صادق شیرازی در قم ترویج می شود و رویکردش حمله به مقدسات اهل سنت است و آنقدر هتاکی می کند که هر سنی این اهانت ها را بشنود، دقیقا ضد شیعه می شود. یاسر الحبیب یکی از چهره های خبیث این جریان است که در انگلیس دارای تریبون است.

تشکیل بسیج در سوریه، عراق، لبنان و غزه از آثار وجودی اهل بیت و همان خدمت انقلاب اسلامی به جهان اسلام است که برخی می خواهند به ترویج عزاداری خنثی و قمه زنی این محتوا را از درون خالی کنند.
در رابطه با مسائل درون کشور، یکی از مسائل ما، مسئله مذاکرات هسته ای است که آیا به سرانجام می رسد یا خیر. مشکل اینجاست که دولت همه چیز را وصل به بیرون کرده است و معاون اول این دولت می گوید ما به بیرون چشمداشت نداریم اما رئیس جمهور می گوید آب خوردن مان هم به تحریم ها ارتباط دارد. بنابراین وقتی می گوییم آب خوردن ما به تحریم ها مرتبط است، طرف مقابل در مذاکرات چطور می خواهد با ما برخورد کند؟ (البته رئیس جمهور گفته سد سازی زیر فشار تحریم هاست و سعیدی یا نفهمیده و یا تظاهر به نفهمیدن می کند!)

مسئله بعدی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است. در سپاه همه باید در چارچوب "قرارگاه مرکزی" عمل کنند، در غیر این صورت بودنشان در سپاه مشروعیت ندارد. در عملیات سیاسی وحدت قرارگاه مرکزی شرط است. (اشاره به چند دستگی در سپاه برای ورود به انتخابات)

طرف مقابل ما (اشاره به اصلاح طلبان و طرفداران سیاست های دولت روحانی) یک توافق نانوشته دارد که رای خود را در انتخابات به کسانی بدهد که بیشترین زاویه را با نظام داشته باشند. ما می گوییم به متدینین رای دهید، این که معنایش دخالت در انتخابات نیست. چون رای ما تاثیرگذار است می خواهند این مسئله را از ما بگیرند.

(رای سپاه اگر همه آنها به لیست قرارگاه مرکزی هم رای بدهند از نیم میلیون تجاوز نمی کند. بنابراین سخن سعیدی دخالت سپاه در انتخابات برای تقلب و یا فشار به جریان های سیاسی برای بیرون گذاشتن آنها از دایره انتخابات است)

در صورتی انقلاب به دست نااهلان نمی افتد که نماینده مجلس ما مومن و انقلابی و نماینده مجلس خبرگان نیز فهیم و متدین باشد.

در ۱۸ اسفند سال ۹۲  رهبری خطاب به نیروهای مسلح مطالبی فرمودند که برداشت های متفاوتی از آن شد. برخی گفتند باید فقط کارهای آخوندی انجام دهیم، برخی هم گفتند که نظر رهبری این نبود که برنامه های مصوب گذشته (مصوب قرارگاه) را کنار بگذاریم، بلکه معتقد بودند شما از مسائل اصلی روحانیت غفلت کردید که نظر درست هم همین بود چون بنا نبود کل وظایف و سازمان را تعطیل کنیم.

امروز وظایف چند دستگاه را به ما داده اند. یعنی وظایف وزارت اطلاعات، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای نگهبان در داخل سپاه بر عهده ماست چرا که آنها به دلایل حیطه بندی نمی توانند وارد سپاه بشوند و کار خود را انجام دهند.

بخشی از کارهای امنیتی و شبه امنیتی را هم به ما واگذار کرده اند؛ همچنین باید بگویم نمایندگی ولی فقیه در واقع صدا و سیمای سپاه هست و از طرف دیگر به عنوان مثال وظایف شورای نگهبان در داخل سپاه نیز با نمایندگی ولی فقیه است. یعنی تایید جایگاه سرداری برعهده نمایندگی ولی فقیه است که در واقع همان کار شورای نگهبان در بیرون سپاه را انجام می دهد.

پیک نت 27 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: