ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول اردیبهشت  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گفتگوی "مطالعات بین المللی" با هاشمی

ماجرای انکار هولوکاست

به نفع اسرائیل تمام شد! 
 
 
 
 

 

پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی گزیده ای از گفت‌وگوی وی با فصل‌نامه «مطالعات بین المللی» را منتشر کرده است. بخش مهمی از این گفتگو مربوط به سیاست های شعاری و تبلیغاتی دوران احمدی نژاد است که به نفع اسرائیل تمام شد.

هاشمی در این مورد گفت:

اسرائیل در چند سال قبل در افکارعمومی غربی‌ها که پشتیبان اصلی آن‌ هستند، سقوط کرده بود. به خاطر ظلم‌هایی که کرده بود و به خاطر مانورهایی که فلسطینی‌های عاقل تر داده بودند. این قضیه هولوکاستی که آقای احمدی‌نژاد مطرح کرد، این فضا را به نفع اسرائیل تغییر داد. وقتی که انسان یک قطعه تاریخی به آن مهمی را منکر می‌شود و همه می‌دانند که بوده و خانواده‌هایی که درآن‌جا قربانی داده بودند، همه هستند و به علاوه قساوت هیتلر، این یک نوع دفاع از هیتلر و نازی‌های آلمان بود که اصلاً این‌ها چنین جرمی را مرتکب نشدند. این مسئله خیلی به مسئله فلسطین صدمه زد. آن‌ها هم یک مقدار پای‌شان را جلو گذاشتند و گفتند که ایران می‌خواهد همان کارها را انجام بدهد و درحال فراهم کردن زمینه کار خودش می‌باشد. واقعاً این اشتباه بود. بله، شاید اعدادی که آن‌ها می‌گفتند، درست نبود. مثلاً این ‌که گفتند شش میلیون یهودی را کشته است، بعدش که سرشماری شد، معلوم شد که بی‌خود است. عده زیادی کشته شده بودند. اما خیلی از یهودی‌ها زنده بودند و درآن روزها مخفی شده بودند و دوباره آمدند و الان هم هستند. آمار صحیحی نبود. فکر می‌کنم آن مسئله خیلی صدمه زد و دوباره افکار به نفع اسرائیل رشد کرد. ولی با پنجاه روز جنگ و جنایاتی که اسرائیل درغزه کرد و کارهای خشنی که الان می‌کند، به نظرم دارد افکار دنیا را عوض می‌کند و اگر یک نادانی دیگری نشود، این مسئله به جای بهتری می‌رسد.

به هر حال راه‌ حلش همان پیشنهادی است که من کردم. البته آن پیشنهاد الان تضعیف شده، به دلیل این‌که شرط زیادی پیش آمد. من فکر می‌کنم یهودی‌هایی که آمدند و مهاجر هستند و همه فلسطینی‌هایی که در آن‌جا هستند و یا مهاجر هستند و نیستند، اگر الان رفراندومی شود، باز به نفع فلسطینی‌ها تمام می‌شود. چون فلسطینی‌ها حدود ۸ میلیون هستند و آن‌ها هنوز پنج، شش میلیون هستند. تازه درهمان‌ها هم خیلی‌ها درفلسطین مظلوم هستند، مثل آفریقایی‌ها و جاهای دیگر. به نظرم نباید میدان داد که این‌ها دوباره مظلوم‌نمایی کنند.

پیک نت اول اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: