ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اردیبهشت  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

سفر پر خبر وزیر ارشاد به زاهدان

کتاب های اهل سنت

باید در دانشگاه ها تدریس شود 
 
 
 
 

 

وزیر ارشاد که به سیستان و بلوچستان سفر کرده، طی سخنانی در زاهدان گفت: باید از کتاب‌های اهل سنت در دانشگاه‌های استان های سنی‌نشینی کشور که اکثریت آنها اهل سنت هستند استفاده شود.

سیاست عمومی دولت برای استفاده از نیروها، شایستگی افراد است و به همین دلیل اکنون 34 نفر از کارکنان ادارات ارشاد در سیستان و بلوچستان را برادران اهل تشکیل می‌دهند.

به مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان نیز پیشنهاد شده یکی از معاونان خود را از میان برادران اهل سنت انتخاب کند. مشکلی بزرگ دولت دراین زمینه اینست که با انبوهی از نیروهای استخدام ‌شده در دولت قبل روبروست. 890 هزار نفر در دولت آقای احمدی‌نژاد استخدام شده بودند که برخی از آنها مجاز نبودند و برخی دیپلم و زیر دیپلم بودند.

هیچ منعی برای خرید کتاب‌های اهل سنت وجود ندارد. به کتاب‌هایی که در جهت واگریی نوشته شده اند هم نه تنها اجاز چاپ نمی‌دهیم، بلکه اجاز فروش هم داده نخواهد شد.

در نظر داریم که در آینده صدور مجوز چاپ کتاب را به استان‌های کشور واگذار کنیم. در گذشته صدور مجوز کتاب در ارشاد مدت زمان زیادی طول می‌کشید ولی اکنون میانگین صدور مجوز 22 روز است.

برای برگزاری جشنواره‌های ملی در سیستان و بلوچستان مجوز صادر می شود و می‌توان برخی جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای را با مشارکت کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان و عمان که در اطراف سیستان و بلوچستان قرار دارند برگزار کرد.

پیک نت 5 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: