ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 اردیبهشت  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

سقوط هویت، زیر فشار اختلاف طبقاتی

خیابان ها در قرُق

تقلید عالی، اما با جیب خالی! 
 
 
 
 

سلام- بعد از مدت ها برای خرید رفته بودم خیابان. از دیدن اون همه دختر خوشگل و خوشتیپ هنگ کردم. براتون دلیلش رو می نویسم . شاید شنیده باشید که در "اینستاگرام" پیجی هست بنام دختر و پسرهای پولدار تهرانی. من این پیج رو قبلا فالو کرده بودم. بچه پولدارها از همه کارهاشون و زندگیشون عکس می گذارند. از لباس ها و رستوران هایی که می روند و ماشین هاشون، خونه هاشون، پارتی های دختر پسری، استخر و ..... و همه اینها هم در تهرانه. هرچند آدم با دیدن عکسها شک می کنه که آیا واقعا ایرانه یا نه؟

حالا چرا دیروز من هنگ کردم؟

دخترهای توی خیابون های رشت دقیقا خودشون رو به شکل و تیپ و قیافه همون دخترهای پیج در آوردند. کپی برداری با جیب خالی و بدون داشتن پورشه و ...

دماغ های عملی، لبهای پروتز، رنگ مو، مدل مو، نحوه ی آرایش، رنگ و فرم لباس ها و کفش ها. البته مارک و برند وسیله هایی که اینها از آنها استفاده کرده بودن با بچه پولدارها فرق داشت. داخل بوتیک ها دیدم که مانتوها و کفش ها با همون مدل ها اما با قیمت پائین به فروش می رسد. اگر در لباس یا کیف بچه پولدارها زنجیر طلا هست در لباس اینها بدلش دیده میشود. عینک ها و ساعت ها از  نوع چند میلیونی نبود اما مدل و ظاهر آنها دقیقا شبیه بود.

فکر می کنم تضاد طبقاتی و شکاف عمیقی که بین اقشار مختلف جامعه ایجاد شده بزودی با سونامی بحران هویت هم همراه بشود.

پیک نت 31 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: