ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 فروردین  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

رسما اعلام شد

10 هزار ایرانی

می خواهند صرافی باز کنند! 
 
 
 
 

 

خبرگزاری ایسنا بخشی از بولتن روابط عمومی بانک مرکزی را به بعنوان خبر منتشر کرده است. کاری که تقریبا تمام خبرگزاری های جمهوری اسلامی به جای خبر یابی و خبر نویسی می کنند. در این باصطلاح خبر اداری و 3 صفحه ای، چند نکته مهم خبری وجود دارد که آنها خبر است و نه گزارش اداری بی سر و ته روابط عمومی بانک مرکزی. برای مثال در این گزارش این آمار وجود دارد:

نزدیک به 10 هزار نفر در ایران تقاضای گشایش صرافی به بانک مرکزی داده اند. اهمیت این رقم در آنست که نشان میدهد چه پول بی صاحبی در مملکت روان است و پول بازی و سود بری از یکسو و بی اعتمادی به ارزش پول ملی جای سرمایه گذاری را گرفته است. این همان بلای خانمانسوز نقدینگی سرگردان در ایران است.

نکته دوم خبری آنست که درحال حاضر بیش از 400 صرافی در ایران فعالیت دارند. سرمایه لازم برای گشایش صرافی بین چهار تا 20 میلیارد تومانی تعیین شده است.

بخشی از پولشوئی و هدایت پول های غارت شده در عرصه سیاسی کشور و بویژه در آمدهای ناشی از قاچاق مواد مخدر در این آمارها نهفته است.

مدیر کل مجوزها و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی گفته است: نزدیک به 10 هزار تقاضا برای تاسیس صرافی در بانک مرکزی جمع شده که ما با توجه به دستورالعمل جدید شروع به ساماندهی آن‌ها کرده‌ایم و با متقاضیان در تماسیم و برای بسیاری از آن‌ها نامه ارسال کرده و برای مابقی نیز به مرور این کار را انجام می دهیم. این در حالی است که آن ها بعد از طی مراحل مربوطه مجوز خود را دریافت خواهند کرد.

در مورد آخرین وضعیت ساماندهی موسسات اعتباری نیز وی گفت:

 

مجوز فعالیت موسسات کوثر و عسکریه از سوی بانک مرکزی در سال گذشته صادر شد و در حال حاضر موسسات آرمان، نور، ثامن و بانک مهر اقتصاد در مراحل پایانی کارهای مربوطه هستند و در صورت اجرای تمام الزامات بانک مرکزی مجوز خود را به زودی دریافت خواهند کرد.

موسسه میزان در ماه های اخیر مشکلات زیادی را در سطح کشور به خصوص در استان های مستقر یعنی خراسان رضوی، شمالی و جنوبی پیدا کرده است.

پیک نت  22 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: