معاون سیاسی به معاون امنیتی پاس داد

مهاجمین به مطهری

وابسته به یک نهاد نظامی اند؟

 

اردوغان نیازمند رای کردهاست

دولت بر سر دو راهی

جنگ یا صلح با کردهای ترکیه

(پیک هفته  109)     25 فروردین 1394 برابر با 14  آوریل 2015  

  pyknet@inmano.com


فیسبوک 

پیک نت


 خبرهای روز


 نیم میلیون ایرانی سال گذشته به جان هم افتادند


رسما اعلام شد

10 هزار ایرانی

می خواهند

 صرافی بازکنند!


محاکمه غیر علنی

 قاضی مرتضوی

چون قتل

و اختلاس

علنی نبوده

دادگاه هم

غیر علنی است!


دو هفته

بر ما چه گذشت!

دیدارهای نوروزی همکاران پیک نت، اغلب همراه بود با بحث در باره اوضاع ایران و برخی همآهنگی های بیشتر برای انتشار اخبار. درکنار این بحث ها – از جمله تاکید بر تمرکز بیشتر روی تفسیر خبرها- مسئله مهم هزینه های انتشار پیک نت نیز مطرح شد. در بحث دوم، تاکید شد که طی یاداشتی از انگشت شمار دوستانی که استوار بر سر عهد خود ایستاده و طی سالهای اخیر از پرداخت آبونمان خود غفلت نکرده اند تشکر کنیم و بنویسیم که اگر همت آنها نبود، تا کنون پیک نت بر زمین مانده بود، زیرا ما هیچ منبع درآمد جز آبونمان خوانندگان نداریم و از هیچ مرکز و منبعی نیز حمایت مالی نمی شویم. امیدواریم این تشکر و یادآوری، موجب تشویق دیگر خوانندگان پیک نت نیز بشود و اگر کمک مالی نمی کنند، لااقل آبونمان سایتی را که می خوانند بصورت منظم پرداخت کنند. حتی اگر این رقم، رقم چشمگیری نباشد، اما وقتی روی هم گذاشته شود چنین نیز می شود و نمی گذارد کمر ما زیر بار مالی انتشار پیک نت خم شود. وقت، انرژی و تجربه ای حرفه ای به همراه درک سیاسی از اوضاع ایران و جهان پشت پیک نت خوابیده است و دریغ است که بخوانند و منظم هم بخوانند اما فراموش کنند آنچه را می خوانند محصول چه زحمت شبانه روزی است. از همه آنها که از داخل کشور بارها اعلام آمادگی برای کمک مالی و پرداخت آبونمان کرده اند نیز بار دیگر تشکر کرده و ضمن سپاس، نظر همیشگی خود را مطرح می کنیم که ما صلاح نمی دانیم از داخل کشور چنین کاری انجام شود، مگر آن دوستان کسانی را در خارج از کشور داشته باشند و از طریق آنها اقدام کنند.

از همه آنها که در دو هفته اخیر پیام پشت پیام نوشته و پرسیده اند چرا پیک نت منتشر نمی شود نیز بابت این علاقمندی و حساسیتشان تشکر می کنیم و بر این تشکر می افزائیم که ای کاش اندکی از این حساسیت و علاقه را هم در پرداخت آبونمان خود داشتید. ضمن آن که مطابق سالهای گذشته، همکاران پیک نت هم کمی استراحت می کنند و به زندگی شخصی خود می رسند و هم با توجه به پراکندگی همکاران در کشورهای مختلف، فرصتی پیدا می کنند تا سفر کرده و با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند.

دست همگی را به گرمی می فشاریم. حتی آنهائی را که از آنها بابت فراموش کردن آبونمان خود از آنها گله داریم.

 



همه با هم

به سوی انتخابات دو مجلس

بدنبال بالا گرفتن انتقادها از عملکرد وزارت کشور، بویژه در ارتباط با انتخاباتی ( دو مجلس خبرگان و شورا) که امسال برگزار می شود و تغییر نکردن برخی فرمانداران و حتی استانداران دولت احمدی نژاد، روز گذشته وزیر کشور یک نشست خبری برگزار کرد. در این نشست خبری خبرنگاران داخلی سئوالات زیادی را مطرح کردند که عمدتا مربوط به انتخابات و امنیت فعالیت احزاب و فعالان سیاسی در تهران و استان های کشور بود. در همین رابطه بارها سئوالاتی در باره حمله به علی مطهری در شیراز مطرح شد. وزیر کشور آماری از استانداران و فرمانداران دوران احمدی نژاد و دوران روحانی ارائه داد. بموجب این آمار استانداران و فرماندارانی در زمان احمدی نژاد برگمار شده بودند که کادر وزارت کشور نبوده اند. شماری از این برگمار شدگان همچنان مصدر کارند. وزیر کشور نگفت که این افراد وابسته به کدام نهاد بوده اند، اما نا گفته پیداست که حداقل شماری از آنها از سپاه پاسداران بوده و هستند.

خلاصه مهم ترین نکات مصاحبه وزیر کشور را در همین شماره پیک نت می خوانید.


دیدارنوروزی، با موسوی و رهنورد


در نشست خبری روز گذشته

پاسخ وزیر کشور

به 9 سئوال سیاسی - انتخاباتی


چرا ایشان و همفکران پیشقدم نمی شوند؟

رحیم پورازغدی، شهادت

را برای همسایه می خواهد!


نشست مشترک دولت و مجلس

تا قیمت نفت می رود بالا

می رویم دنبال واردات!


هیچ مقامی رسما نمی گوید چرا؟

سقوط یک روزه قیمت

طلا، دلار و یورو در ایران


منتخب اخبار روزهای گذشته


تکلیف تجاوز به قربانیان کهریزک چه می شود؟

سوژه روز در ایران

تجاوز پلیس سعودی به دو جوان


"بیانیه اتمی لوزان" سندی برای چانه زنی ها

یونگه ولت – گزینش و ترجمه رضا نافعی


نیم میلیون ایرانی

سالانه راهی زندان می شوند


سرلشکر شمخانی

دبیر شورای عالی امنیت ملی  راهی اجلاس امنیتی مسکو شد


مذاکرات وزیر خارجه استرالیا درتهران

بازگرداندن ایرانیان متقاضی پناهندگی

از استرالیا به ایران و یا کشورهای مبدا


نارضائی روز افزون مردم از قالیباف
پروژه های شهرداری تهران نیمه کاره رها شده؟

کارفرماها زنان را استخدام نمی کنند

زنان در ایران، دو برابر مردان بیکارند!


تولید بمب اتم در ایران فاجعه نیست!


نا امنی منطقه اینست: اسرائیل یگانه قدرت اتمی باشد

اشپیگل آنلاین- ترجمه رضا نافعی


اکبر ترکان:

مخالفان مذاکرات همانهائی اند

که راه خوردنشان بسته شده!


قیمت گذاری وزارت راه و شهرسازی

قیمت ارزان ترین و گران ترین آپارتمان در تهران


سخنان متفاوت رهبر ج. اسلامی

می توان تجربه مذاکرات با امریکا را

در عرصه های غیر اتمی ادامه داد


سرمقاله راه توده499

راه آورد نوروزی

 شورای سردبیری راه توده!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


از 15 تا 19 فروردین 1394
پر خواننده ترین
مطالب هفته اول
سال 94 پیک نت


در تهران و مکه

امام جمعه ها

نفت روی

آتش جنگ

 مذهبی می ریزند


نامه دکتر یزدی

 به محمد جواد ظریف

از فراز

سه دهه پرحادثه

آسان نمی توان پرید!


سرنوشت

برج آزادی

با سرنوشت

آزادی گره خورده!


اردوغان

 در تهران

استانبول - بهزاد دولت آبادی

فردا (سه شنبه) اردوغان سفری یک روزه به تهران خواهد داشت و قرار است با رئیس جمهور و رهبر جمهوری اسلامی علی خامنه ای دیدار کند. مطبوعات و دیگر رسانه های خبری ترکیه که به دولت نزدیک هستند، نامه 65 نماینده مجلس به روحانی مبنی بر مخالفتشان با سفر اردوغان به ایران را سر تیتر اخبار خود روز گذشته (دوشنبه) خود قرار داده بودند و همگی یک صدا سخنان نماینده رشت "کوچک زاده" را که از اردوغان خواسته بابت بیاناتش در خصوص یمن از مردم ایران عذرخواهی کند را با تیتر درشت منتشر کردند. بنگاه های خبری نزدیک به اردوغان نوشتند که چمدان سفر اردوغان حاوی چهار پرونده در خصوص یمن و سوریه و عراق و روابط تجاری است. و گویا اردوغان با این قصد به ایران می رود که در خصوص سیاست خارجی و خصوصا خاورمیانه ای ایران با رهبر و رئیس جمهور گفتگو کند!

هر چند که رییس جمهور روحانی بدرستی بر حفظ صلح منطقه ای و روابط مسالمت آمیز تاکید می کند, ولی مدافعین سرسخت اردوغان در ترکیه و مخالفین داخلی سفر وی به ایران دقیقا با همسویی کامل با تندروهای ایران در مقابل سیاست خارجی دولت روحانی صف بسته اند.

مطبوعات نزدیک به اردوغان بعبارتی می گویند: "اردوغان علی رغم مخالفت نمایندگان مجلس, به تهران سفر خواهد کرد و با هشدارهایش گوش روحانی و خامنه ای را در خصوص وقایع منطقه خاورمیانه خواهد کشید."


فصلی تازه

برای ایران

افسانه نگاهی

آنچه که بعنوان توافق اتمی بدست آمده، از زوایای مختلف باید دیده شود. نه تنها جمع شدن بساط تحریم ها و بیرون کشیدن پرونده ایران از شورای امنیت سازمان ملل، بلکه دور شدن خطر حمله نظامی و جنگ را هم باید دید. یعنی همان چیزی که اسرائیل دنبال آن بود و هنوز هم هست و بدنبال متحدان اروپائی و امریکائی برای این هدف می گشت. من حتی معتقدم بازی جنایتکارانه ای که بنام "حکومت اسلامی شام و عراق" (داعش) راه انداخته اند و پایه های اولیه آن را بوش پسر در دوران ریاست جمهوری اش با حمایت و سازماندهی القاعده و اسامه بن لادن ریخت و رسما گفت که امریکا به این لولو برای سلطه بر جهان نیازمند است هم حداقل تضعیف می شود. شاید این توافق زمینه ساز باقی ماندن دمکرات ها در کاخ سفید، پس از اوباما نیز بشود و سیاست کنونی کاخ سفید در برابر ایران و در برابر اسرائیل ادامه پیدا کند. نه خیال کنید که نمی دانم اهداف استراتژیک امریکا در منطقه و جهان چیست، اما بهرحال باید بدانیم که دیپلماسی هم نقش آفرین است. همانگونه که دیپلماسی کنونی دولت روحانی نقش آفرین شد. موفق باشید.

 


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)