ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 فروردین  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

غلامحسین کرباسچی:

رد صلاحیت های انتخاباتی

این بار جلوتر از شورای نگهبان 
 
 
 
 

 

بخش هائی از سخنان غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در جلسه شورای مرکزی این حزب که روز گذشته (شنبه) برگزار شد:

امسال، سال انتخابات است. دولت نیز طبیعتا به این انتخابات می اندیشد، اما شرایط اکنون برای گروه‌های سیاسی یکسان و برابر نیست. گروه رقیب به دنبال تنش و تشنج های سیاسی است. از همین فروردین ماه نیز کارهای خود را آغاز کرده اند و کم و بیش نیز اخبار آن منتشر می شود. به اعتقاد ما دولت باید از اهرم و ابزارهای مختلف خود برای از بین بردن فضای تنش و ایجاد تشنج جلوگیری کند. دولت باید گروه‌هایی را که به دنبال تنش آفرینی هستند کنترل کند.

برخی از مدیران دولتی در شهرستان ها هنوز دل در گرو دولت پیشین دارند و برای فعالیت نیروهای اصلاح طلب شهرستان ها مانع ایجاد می کنند. اغلب نیروهای شهرستان ها برای انتخابات امسال نگران هستند. مدیران استانی با آنها همراهی نمی کنند. به همین خاطر به نظر می رسد که انتخابات سخت و جدیی پیش رو خواهیم داشت.

برخی از دوستان پیش بینی می کنند که رد صلاحیت ها قبل از آن که در شورای نگهبان آغاز شود در فرمانداری ها و بخش های اجرایی صورت خواهد گرفت، زیرا برخی از مدیران دولتی در شهرستان ها با نیروهای محلی و شهرستانی نه تنها همراهی نمی کنند، بلکه مقابل آنها سنگ اندازی هم می کنند.

اگر کسی از الان نتواند کار انتخاباتی بکند شب انتخابات که هرگز نمی تواند کار کند. الان رقبای دولت جلسات خود را دارند. تشکیلات خود را گسترش داده اند، اما اصلاح طلبان و حامیان دولت مورد ارعاب قرار می گیرند و فضا بر آنها تنگ می شود. از دولت و رئیس جمهور می خواهیم که وقتی به شهرستان ها سفر می کنند در حاشیه بازدیدها و نشست های خود با احزاب و گروه‌های سیاسی شهرستان ها نیز دیدار داشته باشند. سخنان آنها را بشنوند. آنها هیچ خواسته ای ندارند اما همین جلسات آنها را به ادامه مسیر دلگرم می کند.

پیک نت  30 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: