ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 اسفند ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اردوغان دچار فراموشی شده!

شب کودتای ترکیه

چه کسانی در ایران بیدار بودند؟

 
 
 
 

بدنبال موضع گیری های اخیر رئیس جمهور ترکیه و همسوئی اش با پادشاه عربستان سعودی در اظهار نظر علیه جمهوری اسلامی، محمد جواد ظریف تا استانه اعلام محرمانه ترین خبر مربوط به کودتای جولای گذشته در ترکیه پیش رفت. او جمله ای را گفت که کامل نبود اما باندازه کافی گویا بود. ظریف گفت: «دوستان ما در ترکیه فراموش کرده اند که در شب کودتا برای حمایت از آنها تا صبح نخوابیدند. این دوستان کم حافظه و قدرناشناس اند»

اشاره ظریف به ورود هواپیمای حامل اردوغان به تبریز در شب کودتا در پناه دو واحد از سپاه قدس و بدرقه هواپیمای نظامی سپاه بود. خبری که همان شب کودتا در پیک نت اعلام شد و شاید با تعجب برخی خوانندگان پیک نت نیز روبرو شد اما مانند بسیار از اخبار دیگر پیک نت، باید زمان می گذشت تا صحبت آن تائید شد.

خبر کودتای نظامی را واحدهای اطلاعاتی روسیه مستقر در سوریه به اردوغان خبر دادند و اردوغان در برابر دو گزینه قرار گرفت. یا رفتن به آلمان و یا سفر به یک کشور همسایه. دولت آلمان برای اعلام پذیرش او وقت کشی کرد و اردوغان ایران را نزدیک ترین کشور همسایه تشخیص داده و از ایران تقاضای ورود کرد. همانشب رهبر جمهوری اسلامی ضمن اعلام موافقت خود از روحانی خواست تا جلسه محرمانه شورای عالی امنیت ملی را تشکیل بدهد. دراین جلسه ستادی مرکب از سه تن تشکیل شد: سردار قاسم سلیمانی؛ محمد جواد ظریف و علی شمخانی. تبریز برای استقرار اردوغان در نظر گرفته شد و اردوغان پس از شکست کودتائی که همچنان اعتقاد دارد از امریکا هدایت شده بود با همان هواپیمائی که به ایران آمده بود به استانبول بازگشت.

 

نخستین خبر پیک نت در باره کودتای ترکیه را که در شماره 23 تیرماه این روزنت منتشر شد را می توانید از روی لینک زیر بخوانید:

http://www.pyknet.net/1395/09tir/27/page/turkieh.php


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: