ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 بهمن ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نماینده مجلس در شیراز:

قانون کار کمونیستی است و تا

عوض نشود بیکاری حل نمی شود!

 
 
 
 
 

 

درست در روزهائی که هنوز گرد و خاک فرو ریختن ساختمان پلاسکو در تهران پخش بود، خبرگزاری فارس وابسته به اطلاعات سپاه سخنان فرهاد تجری نماینده مجلس درنشست با فعالان میراث فرهنگی در شیراز را با آب و تاب منتشر کرد. این نماینده مجلس در شیراز گفت:

«عامل اصلی بیکاری و نابسامانی‌های کارگری، قانون‌کار صد ‌درصد سوسیالیستی و کمونیستی و دولتی کنونی است، درحالی‌‌ که اقتصاد ما آزاد به‌ حساب می‌آید.

بنده در دولت گذشته درباره قانون کار کشور با شیخ‌ الاسلام وزیر کار دولت احمدی‌نژاد صحبت کردم که وی نیز نامناسب بودن این قانون را قبول داشت و  اعتراف کرد و گفت اگر این موضوع را اعلام کنم فردا با اعتصاب‌ها و فضاسازی‌ها روبرو خواهم شد، به همین خاطر مجبور به سکوت هستیم.

امروز قانون کار در کشور ما به‌ گونه‌ای است، که حتی اگر فردی بخواهد فرزند خود را در حجره‌اش مشغول به کار کند، تأمین اجتماعی بلافاصله حاضر شده و صورتجلسه می‌کند که اینجا تعدادی کارگر مشغول شده‌اند و باید بیمه آن را پرداخت کنید. درگذشته اینگونه نبود و افراد با کار کردن در مغازه‌ها و حجره‌ها، صاحب تخصص شده و پس‌ از آن خودشان مستقل می‌شدند و حرفه‌ای نیز یاد می‌گرفتند.(لابد دوران قاجاریه اینطور بوده، زیرا در دوران شاه هم اینگونه نبود)

قانون کار فعلی در کشور ما تا اصلاح نشود، مشکل بیکاری حل نخواهد شد و ما برای تغییر این قانون فریادها زدیم که شوربختانه هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: