ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اطلاعات بانک مرکزی

نهادها، بنیادها و تجار

با گردن کلفتی مالیات نمی دهند!

 
 
 
 

در 8 ماهه سال جاری از 70 میلیارد تومان مالیات مصوب دولت، بنیادها فقط 10 میلیارد تومان پرداخت کرده اند. این را بانک مرکزی می گوید و می افزاید:

نهادها و بنیادهای انقلاب اسلامی در هشت ماهه سال‌جاری ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر مالیات داده اند.

در هشت ماهه سال‌جاری درآمد مالیاتی دولت معادل ۵۸ هزار میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان بوده است و به این ترتیب ۲۷درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. البته مصوب درآمد مالیاتی معادل ۷۰ هزار میلیارد تومان بوده و به این ترتیب دولت ۱۵ درصد از تحقق مصوب درآمد هشت ماهه سال ۱۳۹۵ عقب مانده است.

اطلاعات بانک مرکزی نشان می‌دهد که در هشت ماه سال‌جاری مالیات اشخاص حقوقی برابر با ۱۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش یافته است. با این حال سازمان امور مالیاتی نتوانسته ۱۳ درصد از مالیات مصوب اشخاص حقوقی برای هشت ماهه را بگیرد.

مالیات بر حقوق کارکنان بخش عمومی از درآمد ۹۵۰۰ میلیاردی بخش «مالیات بر درآمد»، در هشت ماهه سال‌جاری معادل ۱۸۰۰ میلیارد تومان بوده که ۱۰ درصد نیز بیش از میزان مصوبه بوده و ۳۱ درصد افزایش نیز داشته که گرفته شده است.

درآمد حاصل از «مالیات بر ثروت»، نیز معادل ۱۶۷۰ میلیارد تومان بوده که تقریباً میزان مصوب خود را محقق کرده و رشدی معادل ۲۰درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. همچنین در هشت ماه سال‌جاری ۶۲۶۰میلیارد تومان مالیات بر واردات پرداخت شده است که ۴۵ درصد از میزان مصوب خود عقب مانده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 دی

 
 

اشتراک گذاری: