ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 20 آذر

خاطره ای که انتشار آن

این روزها به نفع مصباح یزدی است

 
 
 
 

 

۱ - کیهان

 

 - روزنامه کیهان به نقل از عسکر اولادی نوشت: دولت دلارهای نفتی را با نرخ بالا می فروشد تا کسری بودجه را جبران کند. اکنون کف دلار 3800تومان می باشد، راهکار ما دلار 3600 تومانی است.

 

 ۲ - اطلاعات

 - حداد عادل: برخی از مهد کودک ها و دبستان ها به کودکان زبان انگلیسی یاد می دهند. سبک زندگی اسلامی این است که ابتدا به سراغ زبان قرآن برویم. (صد و چند سال پیش ملا علی کنی در برخورد با مدارس جدید می گفت: اینها خانه شیطان است و زبان انگلیسی نجس است. علم جدید که از غرب امده و در این مدارس تدریس می شود بر علیه اسلام است و مثال می آورد که "سولفات دو سود یعنی خدا اصلا نبود" !)

 - ستاد مشترک ارتش روسیه: 93 درصد شرق حلب آزاد شد.

 - هیات 300 نفری روسیه روز یکشنبه به ایران می آید.

 - ترامپ: به مداخله نظامی امریکا در خاورمیانه پایان میدهم.

 

 ۳ - جمهوری اسلامی

 - صادق خرازی: انهایی که معتقد بودند رای مردم مشروعیت ندارد و رای ملت را خس و خاشاک میدانستند به تاریخ پیوستند.

 - روسیه به نوسازی ارتش کوبا کمک می کند.

 - پاپ رهبر کاتولیک های جهان گفت: رسانه هایی که بر رسوایی سیاستمداران متمرکز می شوند تا انها را بدنام کنند در معرض خطرند که شبیه مبتلایان "کوپروفیلیا" شوند. این اصطلاح در علم رواشناسی برای توصیف کسانی استفاده می شود که علاقه بیمارگونه به مدفوع و فضولات دارند و با آن به اوج لذت می رسند. پاپ از انها خواست از "ارتکاب گناه" خودداری کنند حتی اگر آن مطالب حقیقت داشته باشد. (ظاهرا اشاره پاپ به انتخابات اخیر ریاست جمهوری امریکا باید باشد.)

 

 ۴ - ایران

 - نهاوندیان رییس دفتر ریاست جمهوری با رییس جمهور سوییس مذاکره کرد. نهاوندیان گفت: بانک های سوییس نقش موثر و بیشتری را ایفا کنند. "یوهان اشنایدر امان" رییس جمهور سوییس گفت: بانک های ما فعالیت خود را با ایران بیشتر کرده اند.

 - دبیر کل مؤتلفه گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری 96 نامزد اختصاصی داریم.

 

 ۵ - دنیای اقتصاد

 

 - نهاوندیان به سوییس رفت. گفته می شود که رییس دفتر رییس جمهور با توجه به اینکه سوییس حافظ منافع امریکا در ایران است تلاش می کند در روزهای باقی مانده دولت اوباما هرچه بیشتر برجام را تقویت و تحکیم کند.

 

 ۶ - آرمان

 - روزنامه آرمان در صفحه ۳ خود به نقل  خاطره ای از "هاشمی رفسنجانی" پرداخت و نوشت: در دوران انقلاب رفتیم منزل اقای قدوسی، اقای مصباح هم انجا بود. نشستیم تا ظهر با او بحث کردیم تا قانع اش کنیم برای ورود به مبارزه. اخرش گفت من این مبارزه را حرام میدانم. به جامعه مدرسین هم گفته ام مبارزه با شاه حرام است.

 - حمله ماموران شهرداری اهواز به یک "دست فروش" با شوکر.

 - داریوش قنبری نماینده مجلس گفت: جلیلی آب در هاون می کوبد.

 

 ۷ - اعتماد

 - وزیر کشور: صدا و سیما اثر خود را در جامعه از دست داده است.

 - مصباحی مقدم: بعید است ناطق نوری به جلسات جامعه روحانیت برگردد.

 - ۲۵۰ شرکت روسی در راه ایران.

 

 ۸ - شرق

 - اعتراض کارگران به ابطال 2 مصوبه تساوی دستمزدی. دیوان عدالت اداری به ابطال 2 دستور العمل وزارت کار درباره "الزام پیمان کاران به رعایت تساوی دستمزدی بین کارگران با شرایط کار مشابه" رای داد. موضوعی که با اعتراض وزارت کار و کارگران همراه شد.

 - قائم مقام سازمان جنگل ها هشدار داد: خاک هم قاچاق می شود

 

 ۹ - آفتاب

 - سعید جلیلی پس از برجام اینبار دلواپس مسکن شد.

 - پیشنهاد جالب یک امام جمعه: کنسرت ها تک جنسیتی برگزار شود، خودم هم شرکت میکنم.

 - عباسی در سخنرانی 16 اذر در دانشگاه تهران گفت: برجام لکه ننگ و ترکمانچای است. عباسی در پاسخ به سوال دختری دانشجو که گفت "چرا خودت به سوریه نمی روی؟" گفت:  به من گفتند جلوی داعشی های وطنی بایستم. در داخل ما در جهاد کبیر هستیم. آفتاب نوشت: این استاد فلسفه دان یکی از اهداف جریان لیبرالیسم را در ایران رابطه دختر و پسر و حرکت به سمت حرامزادگی توصیف کرد.

 

 ۱۰ - وطن امروز

 - مصباحی مقدم نماینده سابق مجلس و رییس سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به حرام بودن نرخ سود پول گفت: سود پول چیزی جز ربا نیست. این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: اینکه کسانی در پرداخت قسط وام بانکی تاخیر میکنند یا قدرت پرداخت ندارند، قرآن می گوید به چنین اشخاصی مهلت دهید تا توانا شوند اما ما به صورت روزشمار از این افراد جریمه میگیریم. تعدا شعب بانک های ما به شدت رشد کرده است، هر 3650 ایرانی یک شعبه بانک دارد که در دنیا بی نظیر است. سیستم بانکی ما طی سالهای اخیر به طور متوسط 40 درصد سود پرداخت کرده است. حوزه علمیه در این زمینه کار علمی انجام داده است و هم نسبت به اصل مساله که سود پول از بین برود و هم نسبت به اینکه جریمه تاخیر اصلاح شود.

 

 ۱۱ - همشهری

 - تجلیل از شهرداری تهران. لوح تقدیر که توسط حجت الاسلام قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور امضا شده بود برای.اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری شهرداری در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ نماز به شهرداری تهران اهدا شد.

 - معلولان و جانبازان، ماموران نامحسوس پلیس می شوند. (رابطه همدردی مردم با معلولان و جانبازان را هم دارند از بین می برند!

 

 ۱۲ - جام جم

 - عزت اله ضرغامی در جدیدترین پست اینستاگرامش نوشت: مرحوم حاج اقا علی محمد حجاریان، پدر دوستان من اخوان حجاریان، تاجر و فروشنده فرش بود. از ایشان یک فرش 12 متری کاشان خریدم، مدت ها بعد که فرش را در حیات منزل شستم، فرش آب رفت و کج شد و از قیافه افتاد.

 

 ۱۳ - رسالت

 - رسالت نوشت: دروغ بزرگ "ترامپ" به مردم امریکا.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 آذر

 
 

اشتراک گذاری: