ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حمایت کامل حزب کمونیست روسیه

از سیاست دفاعی و خارجی پوتین

سایت حزب کمونیست روسیه

گزینش و ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 
 

 

در روز های اخیر توافقنامه ای تاریخی بین جمهوری عربی سوریه و فداراسیون روسیه جهت نا محدود بودن استقرار پایگاه نظامی روسیه در سوریه به امضا رسید. مجلس نمایندگان روسیه موضوع توافقنامه دو طرف را مورد بحث قرار داد و به اتفاق آرا آن را تصویب کرد.

در خصوص قرار داد جدید نظامی بین دولت سوریه و روسیه، نماینگان مختلف مجلس روسیه از جمله "لئونید کلاشنیکف" عضو رهبری فراکسیون حزب کمونیست و رئیس کمیته" کشور های هم سو" (جمهوری های سابق اتحاد شوروی) و هماهنگ کننده مسائل" ارو- آسیا" در این مجلس سخرانی کرد. عضو رهبری حزب کمونیست روسیه گفت: " ما امروز یکی از مهم ترین توافقنامه های دولت روسیه را با یک کشور خارجی در پارلمان به بحث گذاشته ایم. مذاکره در باره چنین توافقنامه هایی از این دست تا به حال در این پارلمان بی سابقه بوده است. من اجازه می خواهم گزارش مختصری از تاثیر چنین توافقنامه هایی را در این جا اعلام کنم. لازم به ذکر است که از فردای خبر استقرار مجتمع های دفاعی اس 300 و اس 400 در سوریه فریاد دیپلمات ها و رسانه های غربی به آسمان رسیده است.

به یاد بیاوریم زمانی که ما موشک های زمین به هوای خود را در ویتنام مستقر کردیم در عرض یک روز 24 چهار هواپیمای نظامی آمریکایی سرنگون شدند و به مدت سه ماه پرواز بمب افکن های آمریکایی  بر فراز آن کشور متوقف شد. دلیل این که دولت های غربی امروز با استقرار مجتمع های اس 300 و اس 400 روسیه در سوریه زبان به اعتراض گشوده اند این است که جهان در همان شرایط حاد آن روز ها قرار دارد و ما می توانیم قدرت دفاعی خود را نشان دهیم. ورود ما به جنگ در سوریه عملی درست، روشن و جدی و متناسب به منافع ملی روسیه است.

ما می توانستیم با کمی کمک به" نجیب اله" افغانستان را از فاجعه ای که این کشور تا به امروز در آن غوطه ور است نجات دهیم. ما با عدم  حمایت از" اسلوبودان میلوسویچ" جهت استقرار دفاع موشکی اس 300 در یوگسلاوی دست سازمان نظامی ناتو را باز گذاشتیم تا این کشور را بدون هر گونه مانعی بمباران کند. این موضوع در مورد عراق و لیبی نیز تکرار شد و نتایج شوم آن در معرض دید همگان قرار دارد. هر چه بود گذشت و ما امروز از آن سال ها فاصله گرفته ایم اما این حوادث درسی تاریخی به ما دادند.

جای بسی خوشبختی است که امروز در این جلسه موضوعی مورد بررسی قرار می گیرد که در پنج سال گذشته نمونه آن وجود نداشته است. تصویب چنین موافتنامه ای به هیچ وجه به منزله جنگ طلبی روسیه نیست بلکه از آن جهت است که غربی ها از هر طرف ما را محاصره نظامی کرده اند. وظیفه به ما حکم می کند تا از موجودیت خود و همپیمانانمان دفاع کنیم.

پیمان نظامی دولت های روسیه و سوریه برای ما مسئله ای است حیاتی و دقیقا در راستای منافع ملی هر دوکشور قرار دارد. تصویب چنین قرار دادی قدم های اساسی هستند که همواره حزب ما بر تقویت نیروهای دفاعی کشور تاکید داشته است. اقدام به چنین امر مهمی برای من و همکارانم در فراکسیون ما مانند داروی شفا بخش جان آدمی است.

اخیرا رییس جمهور روسیه طی فرمانی اتحاد گمرکی" ارو- آسیا" را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد. این امر مهم هم نارضایی دولت های غربی را در پی داشت.

 هر زمان روسیه تصمیم به باز سازی خود و یا قدمی در جهت منافع ملی و یا اقتصادی بر می دارد، دولت های غربی فریاد بر می آورند که شما در صدد هستید تا اتحاد شوروی را احیا کنید.

 

آن ها همواره در پی ایجاد کانون های جنگ جدید هستند. امروز با وجود عدم میل باطنی ما، کشور ما  را به ورطه جنگ سوق می دهند. باید پرسید آتش جنگ در اکراین را چه دست هایی در همسایگی ما شعله ور کردند. اگر ما امروز با تروریسم و حامیان آن ها در سوریه مبارزه میکنیم، بر این باور هستیم که اگر در حال حاضر سدی در مقابل این نیروی مخرب ایجاد نکنیم فردا باید در کشور خود با آن ها بجنگیم.

" کلاشنیکوف" در ادامه گفت، حزب ما به هیچ وجه مخالف گفتگو و مذاکره نیست اما باید توجه داشت که ما با دولت هایی در باره سوریه مذاکره می کنیم که حضور آن ها در سوریه هیچ توجیه قانونی ندارد. نه دولت سوریه از آن ها برای بمباران کشور خود دعوت به عمل آورده و نه سازمان ملل چنین ماموریتی به آن ها محول کرده است. حضور نیرو های نظامی آمریکایی و همپیمانان آن را فقط می توان تهاجم نظامی به یک کشور مستقل قلمداد کرد.

من بسیار خوشحال هستم که قرار داد محدود کردن موشک های دور برد و با برد متوسط که سال های پیش با آمریکایی ها بسته بودیم با فرمان رییس جمهور لغو شد. از ابتدا بستن چنین قرار دادی اشتباه بزرگی بود. در سال گذشته که در کریمه نشستی داشتیم من از طرف فراکسیون حزب کمونیست نقطه ضعف دفاعی کشور را به رییس جمهور یاد آوری کردم. در سال های گذشته ما در زمینه امروزی کردن راکت های مورد نظر، دست های خود را بسته بودیم در حالی که بغل دست ما انگلستان و فرانسه بطور مرتب سلاح ها و راکت های خود را به روز می کردند. ما ضمن تقویت و امروزی کردن سیستم دفاعی خود باید بتوانیم با تکیه بر دفاع ملی کشور از بروز هر گونه تشدید بحران حاکم بر منطقه و جهان جلو گیری کنیم.

در سال های گذشته آمریکایی ها به دلیل نبودن حریف و نیروی باز دارنده، عادت کرده اند تا بر جهان سروری کنند. قطعا ما قدرت گذشته خود را باز خواهیم آورد و آمریکایی ها هستند که به ما پیشنهاد مذاکره خواهند داد. آن ها صد در صد خواهند آمد. من مطمئن هستم که در آینده ما، در این سالن از این دست توافقتنامه ها بیشتر خواهیم داشت. (نقل از راه توده 572)

 

 https://kprf.ru/dep/gosduma/activities/159330.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 آبان

 
 

اشتراک گذاری: