ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روسیه توانست به آن دلیل

که ج. اسلامی نمی تواند! 
 
 
 
 

 

هر کشور بدنبال علائق ملی و منافع ملی خود است. این علائق و منافع وقتی آلوده به حکومت فردی و نفع سیاسی و مالی شخصی نباشد، با قدرت باید حمایت مردمی بشود و عملا هم می شود. چنان که درجریان ملی شدن نفت حمایت ملی از مصدق نشان داد.

در شماره امروز پیک نت، ترجمه مقاله ای از یکی از مسفران سیاسی و نظامی روسیه را می خوانید که در آن، در تائید بازگشت روسیه به خاورمیانه و از جمله سوریه می نویسد:

«هنوز دهها هزار دانش آموخته دانشگاههای شوروی و مدارس عالی روسیه  کماکان در کشورهایشان مصدر امورند. بویژه در سوریه و مصر. بازگشت روسیه به خاورمیانه به معنای بازگشت آشنای دیرین است. تفاوت های اساسی امروز با گذشته عبارتند از مناسبات خوب امروزین روسیه با اسرائیل، روابط اقتصادی با ترکیه و مناسبات استوار با ایران .

در همین شماره امروز و در شرح اخبار سیاسی می خوانید اشاره به سخنان شیخ علی سعیدی نماینده رهبر در سپاه را در پاسخ به روحانی که ما نمی توانیم با همه دنیا سر جنگ داشته باشیم.

در واقع نیز، برای نقش آفرین بودن در منطقه و حتی در جهان نیاز به شعار و جنگ طلبی نیست، با پنبه هم می توان سر برید به این شرط که اول کمربندهای داخلی را سفت کرده باشیم. نه با بگیر و ببند و زندان کن و سانسور کن. برعکس با گشایش فضای سیاسی و شریک کردم مردم در تصمیم گیری ها، با قبول اصل مشورت با مردم، با احترام به شخصیت اجتماعی مردم. یعنی همان کاری که پس از درس آموزی از دوران اتحاد شوروی، امروز در روسیه جریان دارد و موجب حمایت وسیع مردم این کشور از پوتین شده است. روسیه با این چهره به منطقه بازگشته است. نه با تفکر امثال علی سعیدی و یا شعارهای احمدی نژادی و یا تهدیدهای نظامی برخی فرماندهان نظامی که همه آنها را در ستون اخبار سیاسی شماره امروز در ستون سمت چپ صفحه اول می توانید بخوانید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 آبان

 
 

اشتراک گذاری: