ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روحانی:

قبل از برجام

ایران را تسلیم کرده بودند!
 
 
 
 

روحانی در جریان سفر به استان مرکز و شرکت در جلسه شورای اداری این استان، سخنانی بسیار صریح در باره مخالفت ها و کارشکنی هائی که علیه دولت او می شود مطرح کرد که بازتابی در حد آنچه مطرح شد نیافت. ما از این سخنان 7 فراز را استخراج کرده ایم تا دقیقا مشخص شود او چه گفت و اشاراتش به پشت صحنه حکومتی کدام سمت و سو را نشانه گرفته است.

1-  شورای نگهبان بر مبنای احکام اولیه ی اسلام نظر می دهد، اما برای اداره ی کشور، احکام ثانویه و حکومتی نیز به وجود آمده است. شورای نگهبان طبق احکام اولیه با تمام توافقنامه ها و قرار داد ها با کشورهای خارجی مخالف است اما آیا در دنیای امروز می توان اینگونه حرکت کرد؟

2- در مورد برجام باید با یک روش با دشمنان برخورد می‌کردیم، یا آنان را تسلیم خودمان می‌کردیم یا خودمان تسلیم آنها می‌شدیم. قبل از برجام این ما بودیم که تسلیم آنها شده بودیم هرچند شعار می‌دادیم. آنوقت که نفت تا 140 دلار هم فروخته می شد، اشتغال خالص 12 هزار نفر بود، اما اشتغال خالص سال گذشته 714 هزار شغل بود. اما باید به سوی ایجاد سالانه یک میلیون شغل حرکت کنیم.

3- در زمان امام عده‌ای می‌گفتند روابط با دولت‌ها را نمی‌خواهیم و فقط روابط با ملت‌ها را می‌خواهیم، دولت‌ها همه غیرشرعی و مستبد هستند، این سخنان به گوش امام رسید،  ایشان از این سخنان به عنوان سخنان شیطانی تعبیر کرد و فرمود: «ما با همه دولت‌ها می‌خواهیم رابطه داشته باشیم، آمریکا هم وقتی که آدم شد، با آن رابطه برقرار می‌کنیم.»

4- شرکت‌های مختلف نفت را بردند که بفروشند، بردند و خوردند و دست ما به هیچ چیز نرسید. آن همه پول و دلار و دو میلیارد و 700 میلیون دلار رفت و معلوم نیست کجاست؟ برای اینکه می‌خواستند به قول خودشان تحریم‌ها را دور بزنند، نفت را بردند و نمی‌دانیم به چه کسی و به چه قیمتی فروختند و اصلاً پولش کجاست. ؟

5- در جلسه‌ای که برای قطعنامه (پایان جنگ با عراق) تشکیل شده بود و من در آن جلسه حضور داشتم، زمانی که قرار شد صلح را بپذیریم، فردی که آدم بدی هم نبود و امروز نیز فرد بدی نیست، وسط جلسه داد و فریاد کرد که من اجازه نمی‌دهم، در آن لحظه حاج احمد آقا رسید، پیام مکتوبی از امام در دستش بود، نامه امام را خواند، امام به مسئله پایان جنگ اشاره کرد، آرامشی بر فضا حاکم و در نهایت تصمیم به پذیرش قطعنامه گرفته شد. امام مسیرش، مسیر اعتدال بود، مصالح را در نظر می‌گرفت، ضمن اینکه اصول را از یاد نمی‌برد و فراموش نمی‌کرد.

6- کشوری مانند مالزی درآمدش بسیار کمتر از ایران بود، اما هم اکنون 234 میلیارد تومان صادرات دارد.
7-  آن قدر به دعوا نیاز ندارد و دعوا نمی‌خواهد، انتقاد خوب است، اما اخلاق را نباید از یاد ببریم، تهمت نزنیم و سیاه نمایی نکنیم. به راستی این همه نزاع برای چیست؟ اختلاف نظر اشکال ندارد، اما در عین حال اجازه ندهیم اختلاف نظرها بین ما شکاف ایجاد کند. برجام برای این بود که تهدیدها به فرصت تبدیل شود، قبل از برجام دشمنان هر روز فشار می‌آوردند که نفت صادرات ایران را کاهش دهند، اجازه ندادند یک بشکه بیشتر از یک میلیون بشکه نفت بفروشیم.
 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 آبان

 
 

اشتراک گذاری: