ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 11 آبان

قالیباف 2100 جارو بدست

به نجف و کربلا اعزام می کند

 
 
 
 
 

 

۱ - ایران

 

 - معاون بانک مرکزی:

اخطار به 10 بانک متخلف، در زمینه عدم رعایت نرخ  سود و تسهیلات مصوب بانک مرکزی و بلوکه کردن درصدی از تسهیلات (پیش از این بانک مرکزی اعلام کرده بود اسامی بانک های متخلف را اعلام می کند)

 - حکم مرتضوی در پرونده تأمین اجتماعی صادر شد اما اعلام نشد!

 - فرستاده سازمان ملل: حملات "مخالفان سوری" در حد جنایت جنگی است.

 

 ۲ - جمهوری اسلامی

 

 - مطهری: وقتی فردی چنین پرونده ای دارد (سعید طوسی) چرا در یک مراسم رسمی کشوری مانند افتتاحیه مجلس دهم از او به عنوان قاری استفاده می شود؟ طبعا این شائبه پیش می آید که می خواهند شاکیان را بترسانند تا دست از شکایت خود بردارند.

 - غفوری فرد عضو شورای مرکزی موتلفه: قطعا تغییراتی که امروز در دولت یازدهم ایجاد شده است، شائبه انتخاباتی دارد.

 

 ۳ - شرق

 

 - روزهای بد هیلاری و کابوس دموکرات ها.

 - فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه گفت: آمار بالای حملات راکتی به وسیله "شورشیان سوریه" علیه غیر نظامیان در حلب موجب  حیرت و نگرانی است.

 - سلطانی فر: کی روش مربی باهوشی است.

 - لیلا رجبی : هرگز به تیم ملی دو و میدانی بر نمی گردم.

 

 ۴ - آرمان

 

 - پس از کارت های بازرگانی اجاره ای و یک بار مصرف، حساب بانکی اجاره ای هم رسید !

 - عضو شورا: قنات های پایتخت قربانی مترو.

 - پزشکیان: اگر کسی فتنه گر است، چطور برای وزیر شدن تاییدیه گرفت؟

 - لاوروف: عملکرد غرب در قبال سوریه "جنون آمیز" است.

 

 ۵ - دنیای اقتصاد

 

 - اتهام تبانی علیه هیلاری کلینتون.  هیلاری در اخرین نظرسنجی با اختلاف ۱۵ امتیاز از رقیب خود قرار دارد. (موضع گیری آشکار اتاق بازرگانی به سود هیلاری کلینتون!)

 

 ۶ اعتماد

 

 - سید محمود دعایی: اتهام زنندگان به صالحی امیری مجبور به عذر خواهی شدند.

 - محمد ایمانی: تا امروز هیچ بویی از ائتلاف از اردوگاه اصولگرایی به مشام نمی رسد.

 - نخستین مرحله داوری جایزه شعر شاملو پایان یافت.

 

 ۷ همشهری

 

 - نزدیک به ۵ سال بعد از ورود خودسرانه عده ای به سفارت بریتانیا سفیر جدید این کشور با تقدیم استوارنامه اش به رییس جمهور کشورمان ماموریت خود را شروع کرد. سفیری که مانند جولیو هاز سفیر سویس در تهران علاقه زیادی به صنعت گردشگری دارد. بعید نیست مثل "هاز" چند روز دیگر او هم در فلافل فروشی های ابادان دیده شود. علا الدین بروجردی می گوید: باید مراقب بود که انگلیس به واسطه سفیرش دست از پا خطا نکند.

 

 ۸ - جام جم

 

 - وزیر امور خارجه روسیه: اگر پیش تر ما گفتیم که به نظر می رسد امریکا و هم پیمانانش قادر نیستند یا نمی خواهند معارضان میانه رو را از جبهه النصره تفکیک کنند هم اکنون باید بگوییم که انها  واقعا نمی خواهند چنین کاری را انجام دهند.

 - اعطای وام خارج از نوبت یک میلیونی به دانشجویان متقاضی پیاده روی اربعین.

 

 ۹ - وطن امروز

 

 - روزنامه وطن امروز در صفحه ۱۲ گزارشی دارد با عنوان "نهضت پهلوانان" با یادی از "طیب حاج رضایی" از لوطی های تهران. وطن امروز نوشت: رد پای لوطی هایی را می توان در انقلاب دید که مردانه پای انقلاب ایستادند. تاریخ انقلاب پر از چنین مردانیست. در زمانه ای که دست علما بسته بوده و نمی توانستند مردم را تربیت کنند انها از وجود اشرار استفاده و در کنار ان سعی می کردند شرارت انها را تقلیل دهند. عباس سلیمی نمین با اشاره به حضور لوطی ها در مراحل مختلف انقلاب می گوید: در جنگ هم افراد اهل علم و دانشگاهی یافت می شدند و هم این تیپ افراد نیز فراوان بودند.

 

 ۱۰ - خبر جنوب

 

 - تیغ زنی به وقت پرواز ! غرفه های فرودگاه شیراز جایی شبیه سر گردنه. در فرودگاه شیراز یک چایی دونفره ساده ۲۵ هزار تومان، یک ظرف فالوده شیرازی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان و نیمرو صبحانه ۲۰ هزار تومان قیمت گذاشته اند.

 - دستگیری برخی از شعار دهندگان در تجمع پاسارگاد، روز کوروش.

 

 ۱۱ - کیهان

 - اعزام ۲۱۰۰ نیروی شهرداری به نجف و کربلا برای نظافت مراسم اربعین.

 

 ۱۲ اطلاعات

 

 - سنگ قبر سخنگو ! سابق بر این با عروسک سخنگو صمد بهرنگی در دوران نوجوانی اشنا شده بودیم اما این چیز سخنگویی که الان شنیدیم درست شده، دود از کله ما به هوا بلند کرد. سنگ قبر سخنگو ! خدا بگویم این چینی های جلب را چکار کند ... به عنوان مثال دست به ساخت یک دستگاهی زدند که به سنگ قبر متصل و در آن جاسازی می شود تا شب ها برای متوفای داخل قبر قرآن بخواند. باتری ان هم در طول روز با نور خورشید شارژ می شود ! پیشنهاد می شود به عوض این اختراع که بدرد آدمهای تنبل و نا آگاه از فلسفه معنوی و علمی تلاوت قران در ارامگاه درگذشتگان می خورد؛ یک سنگ قبر سخنگویی درست کنند که وقتی فاتحه یک مرحومی را می خوانیم و با انگشت خود - شاید به نشانه لایک زدن - به سنگ قبر می زنیم؛ صدایی از قبر بلند می شود که "ممنون بابت فاتحه".


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 آبان

 
 

اشتراک گذاری: