ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات ایران

مسافران اربعین در کربلای

جاده های ایران کشته می شوند

 
 
 
 

 

۱ - ایران

 

 - "ترامپ رئیس جمهور"متفاوت با "ترامپ کاندیدا"

- علی مراد خانی در گفتگو با " ایران " : حضور دوباره استاد شجریان روی صحنه یک اتفاق بسیار خوب است.

 - عضو اتاق بازرگانی : رئیس جمهور جدید آمریکا موضع شفاف تر و وابستگی کمتری دارد، که ارزش بازار ایران و خاورمیانه را بخوبی می داند.

 - شهیندخت مولاوردی ، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده : اخراج 43 هزار زن در جریان مرخصی زایمان مربوط به دولت قبل است.

 - نشریات استانی و محلی گلایه مندند؛ حاشیه نشینی نشریات محلی در نمایشگاه مطبوعات، لیلا اکبرزاده ، خبرنگار روزنامه " افسانه " از فارس گفت : این وقت روز ، ساعت 14/30 ، غرفه های ما تا حدودی تاریک شده و نور مناسبی هم ندارند، وی با خنده گفت : اگر می دانستیم حتما با خودمان شمع می آوردیم .

اکبرزاده با بیان اینکه به دلیل دور بودن از سالن  اصلی چندان بازدید کننده نداریم ، گفت :از بین مسئولان کشوری تنها وزیر اطلاعات برای بازدید تا محل غرفه های استانی آمد.

 

 ۲ - اطلاعات

 

 - سفیر آمریکا در روسیه : اختلافات واشنگتن و مسکو در دوران "ترامپ" کاهش می یابد

 - روسیه برای از سرگیری حملات هوایی و دریایی به تروریست ها در حلب اعلام آمادگی کرد.

 - نگرانی بخش خصوصی از افزایش عوارض صادرات مواد معدنی؛ محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات) اتاق بازرگانی) ایران  گفت : اگر سنگ آهن مشمول عوارض بالا شود و صادرات کاهش یابد ، وزارت صنعت و معدن باید پاسخگو باشد .

 

 ۳ - جمهوری اسلامی

 

 - نخستین سخنرانی پس از پیروزی : با هر کشوری که با ما کنار بیاید تعامل خواهیم کرد

 - سخنگوی وزارت خارجه:  آنچه برای ایران ملاک در ارزیابی خواهد بود، عملکرد دولت آینده آمریکاست که از مواضع و اظهارات تبلیغاتی انتخاباتی ایشان از اهمیت بیشتری می تواند برخوردار باشد.

 - بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات امسال رونق چندانی نداشت.

 

 ۴ - شرق

 

 - محمد رضا بهزادیان ( رئیس اسبق اتاق بازرگانی که کارت بازرگانی او در دوران تصدی نهاوندیان بر اتاق ، باطل شد):  "من امیدوارم با روشن شدن نتیجه انتخابات آمریکا فضا به سمتی برود که ضمن صیانت از حقوق مردم ایران ، فرصت های اقتصادی خوبی برای تعامل کشورمان و آمریکا فراهم شود. بهتان های اقتصادی ای که به ترامپ وارد می شود را باید بزرگ نمایی خطاهای رقیب در رقابت های انتخاباتی دانست .

 - مطهری در نمایشگاه مطبوعات:  باید مقابل خط قرمزهای مصنوعی ایستاد.

 

 ۵ - جام جم

 

  - استاد دانشگاه تهران : در صورتی که ترامپ با روس ها همکاری و از سیاست های قبلی این کشور در لیبی و سوریه و افراط گرایی فاصله بگیرد برای منطقه مفید خواهد بود.

 

 ۶ - اعتماد

 

 - حسین راغفر کارشناس اقتصادی : بر خلاف آنچه در این مدت علیه دونالد ترامپ گفته می شد، حضور او به عنوان رئیس جمهوری برای ایران هزینه ای به مراتب کمتر از هیلاری کلینتون خواهد داشت.

  - آیت الله مکارم شیرازی:ترامپ و کلینتون فاسد و دروغگو هستند

 

 ۷ - آفتاب

 

 - ابوالقاسم رئوفیان : جمهوری اسلامی شاخ ترامپ را می شکند

 

 ۸ - آرمان

 

 - ترامپ : به دنبال شراکت و اشتراک نظر در جهان هستم ، نه جنگ

 - سعید لیلاز : پیروزی ترامپ خطری برای توافق هسته ای ندارد . آسمان به زمین نیامده است، واکنش بازارهایی مانند بورس، طلا و ...به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ناشی از هیجانات روانی در بازار است.

 -  پیروز مجتهدزاده در گفت و گو با آرمان:  در قضیه توافق هسته ای ما همه چیز به آمریکا داده ایم اما چیزی از این توافق عاید ما نشده است ، مذاکره را باید مذاکره کنندگان ورزیده انجام دهند ، معتقدم حتی اگر از برجام فقط ته مانده ای باقی  مانده باشد ، ترامپ این توافق را ملغی می کند

 - علی مطهری : نمی توان به هر کس اعتراضی داشت بگوییم فتنه گر.

 

 ۹ - خبر جنوب

 

 - چهارشنبه؛ چاپ اول:  کلینتون اولین رئیس جمهور زن آمریکا شد . چاپ دوم چهارشنبه خبر جنوب: کلید کاخ سفید در دستان ترامپ. خبر جنوب پنجشنبه 20 آبان نوشت: خبر جنوب اولین روزنامه ایرانی در انتشار نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و خبر جنوب با اعتقاد به فرهنگ پویا و اصیل اسلامی ایرانی همواره بر اطلاع رسانی دقیق اخبار خود اصرار می ورزد.

 

۱۰ - همشهری

 

 - نامه قالیباف به رئیس دیده بان : جناب آقای توکلی، رئیس هیأت مدیره نهاد دیده بان شفافیت و عدالت، سلام علیکم:

پیرو نامه این دفتر برای دعوت از نهاد متبوع جنابعالی جهت ورود به موضوع واگذاری املاک شهرداری تهران ، در اعلام نتایج تحقیق جنابعالی مواردی بیان شد که بعضا دارای اشکالات حقوقی یا عددی است ، از آنجا که بنا بر نظر دادستان محترم نمی توان در مورد آن اظهار نظر کرد، در نهایت همگی تابع نظر نهایی قوه قضاییه خواهیم بود . از تلاش جنابعالی و همکاران محترمتان در نهاد دیده بان شفافیت و عدالت قدردانی می کنیم، ( پیش از این عباس سلیمی نمین خطاب به کرباسچی گفته بود : "حال که  دعوت مرا برای گفت و گو نمی پذیرید ، پیشنهاد دیگری دارم : شما نیز بیایید همچون آقای قالیباف "داوری" سازمان دیده بان شفافیت و عدالت را بپذیرید ، عملکرد و سوابق برادر ارجمندمان دکتر احمد توکلی به عنوان مدیر این نهاد مدنی  هیچ گونه توجیهی را برای جلوگیری از شفاف سازی این مسأله، موجب نخواهد شد ./  روزنامه اعتماد 13 آبان )

 - چمران رئیس شورای شهر تهران در مورد اظهار نظر سازمان مردم نهاد دیده بان عدالت در مورد پرونده واگذاری املاک گفت: اینکه فردی آمده پژوهش و تحقیقی کرده ، مشکلی نیست ، اما وقتی دادستان کل کشور در حال رسیدگی به این پرونده است، بحث های جانبی جایی برای خودنمایی ندارند.

 

 ۱۱ - کیهان

 

 - واژگونی اتوبوس زائران کربلا 28 کشته  برجای گذاشت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 آبان

 
 

اشتراک گذاری: