ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

درجریان سفر وزیر دفاع چین به ایران

چین و ایران تفاهمنامه

 همکاریهای نظامی امضاء کردند

 
 
 
 

 

سرلشگر باقری رئیس جدید ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در دیدار با وزیر دفاع چین که به ایران سفر کرده، آمادگی ایران برای مانور مشترک نظامی با چین را اعلام کرد.

وزیر دفاع چین در راس یک هیات نظامی به تهران سفر کرده و علاوه بر دیدارهای نظامی، با حسن روحانی نیز دیدار و مذاکره کرده است.

باقری در این دیدار گفت: جمهوری خلق چین و نیروهای مسلح این کشور از دوستان بسیار خوب ما بوده و جمهوری اسلامی برای توسعه و تعمیق همکاری‌های دفاعی و نظامی از جمله برگزاری رزمایش‌های نظامی میان دو کشور آمادگی کامل دارد. ما بر نقش سازنده چین در معادلات جهانی، بر تداوم این نقش به منظور مقابله با سلطه‌طلبی و تجاوزگری استکبار جهانی تاکید می کنیم. تفاهمنامه موجود میان دو کشور، که دستور کاری برای برنامه‌ها و اقدامات نظامی دو کشور است اجرا می شود.

ارتقاء روابط و همکاری های دفاعی - نظامی بلند مدت با چین از اولویت های اصلی دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی به شمار می رود و ما سفر وزیر دفاع چین به ایران را در همین راستا ارزیابی می کنیم.

دامنه تروریسم و گستره آن در حال گسترش به اروپا، آسیای مرکزی، قفقاز و دیگر مناطق می باشد و امروز تهدید داعش و تروریسم به یک چالش مهم منطقه ای و جهانی تبدیل شده است. چین در این فرآیند می تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند.

وزیر دفاع چین نیز با اشاره به سفر دو سال پیش سردار دهقان به چین ، روابط دفاعی-نظامی ایران و چین را خوب توصیف کرد و برگسترش و تعمیق آن با اجرای دقیق موافقت نامه همکاری های دفاعی-نظامی بین دو کشور تاکید کرد.

در پایان وزرای دفاع ایران و چین، موافقتنامه همکاری های دفاعی – نظامی ایران و چین  را امضا کردند. سفر وزیر دفاع چین به ایران با هدف امضای همین تفاهمنامه انجام شده بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 آبان

 
 

اشتراک گذاری: