ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 مهر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

یک قلم از دهها قلم تراکم فروشی قالیباف

سپاه "خلیج فارس" را

در منطقه 22 تهران فتح کرده 
 
 
 
 

 

در منطقه 22 تهران از سال ٨٩ تا سال ٩٣، حداقل ٣٥ پروژه جدید برج‌های مسکونی اجرا شد یا در حال اجراست که تعداد طبقات آنها بین ١٥ تا ٤٠ طبقه است. عمده این برج‌ها که در حاشیه دریاچه خلیج فارس هم بالا رفته‌اند، متعلق به ارگان‌های دولتی و خاص (سپاه) و نیز تعاونی‌های مسکن شهرداری‌های مناطق هستند. قرار بود منطقه ٢٢ به قطب گردشگری تهران تبدیل شود و پروژه‌های بسیاری از‌جمله آبشار تهران، بوستان جوانمردان، دریاچه خلیج فارس و پروژه ‌هزار و یک شهر در این منطقه پیش‌بینی شده بود که به‌دلیل ساخت‌وسازهای بی‌رویه در منطقه مشکلات زیادی همراه با آنها ایجاد شد.
یک ‌پنجم ساخت ‌و سازها در شهر تهران، در منطقه ٢٢ صورت گرفته است و این در حالی است که حمل‌ و نقل عمومی در این منطقه بد است. افت فشار آب، نبود فاضلاب، نبود روشنایی مناسب در معابر و... از جمله مشکلات است. در این منطقه برنامه‌ای برای مترو پیش‌بینی نشده است و به نظر می‌رسد در آینده مشکل حرکت خودروهای تک‌ نفره بر مشکلات منطقه بیافزاید.

در برخی از محلات منطقه ٢٢ هیچ مدرسه‌ای وجود ندارد و به این مشکلات  بی آبی منطقه  اختلاف بین شرکت آب و فاضلاب و شهرداری و قطع درخت های پارک جنگلی پیتگر را هم اضافه باید کرد. حداکثر جمعیتی که برای این منطقه پیش‌بینی شده بود، ٤٠٠‌هزار نفر بود و حالا بیش از ٧٥٠‌هزار نفر جمعیت دارد.

در ابتدا  صحبت از منطقه‌ای با ساخت ‌وسازهای ویلایی بود، اما یکباره با برنامه‌ریزی برای دریاچه خلیج فارس، برج‌ها‌ی ٢٠ و ٣٠ طبقه و بیشتر در جوار هم رقم خورد.

منطقه ٢٢ تهران دارای بیشترین تخلف تراکم‌ فروشی است. همه مسئولان یک طرف هستند و یک حرف می‌زنند، اما قالیباف، شهردار تهران حرف دیگری دارد و می‌گوید آماری که در مورد رسیدن جمعیت منطقه ٢٢ به حدود ١,٥‌میلیون می‌گویند، درست نیست و طراحی آنجا حدود ۴۰۰‌هزار نفر است.

(در تمام این گزارش که در روزنامه شرق منتشر شده، نامی از سپاه برده نشده است، درحالیکه هم نویسنده و هم منتشر کننده و هم مردم منطقه 22 و بسیاری از تهرانی ها می دانند که منطقه 22 را سپاه تصاحب کرده است. برج ها را سپاه ساخته و خواص سپاه برای زندگی در این برج ها و ویلاهای اطراف خلیج فارس ساکن شده اند. قالیباف تراکم را به سپاه فروخته. حداقل در این یک مورد. یعنی منطقه 22.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 مهر

 
 

اشتراک گذاری: