ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نخستین واکنش مسکو

در مخالفت با جنگ

ارتش ترکیه با کردهای سوریه

 
 
 
 

 

ارتش ترکیه به بهانه مقابله با داعش و پاکسازی مرزهای خود از داعشی ها، عملا با کردهای سوریه که نقش بسیار مهمی در مقابله با داعش و دفع خطر آن در سوریه داشتند وارد جنگ شده است. از سوی دیگر، دولت اردوغان زمینه سازی می کند تا حزب سوم ترکیه، یعنی حزب دمکراتیک خلق های این کشور را منحله اعلام کند و نمایندگان آن را یا از مجلس بیرون رانده و یا دستگیر کند. بهانه دولت ترکیه مبارزه با تروریسم است و با همین بهانه کردهای سوریه که هویت و ملیت آنها هیچ ارتباطی به ترکیه ندارد را تروریسم اعلام کرده و بدنبال آن کردهای ترکیه – بویژه اعضای حزب پ ک ک را نیز تروریسم و در پیوند با کردهای سوریه معرفی کرده است.

این درشرایطی است که کردهای ترکیه (حزب دمکراتیک خلق ها) در دوران یکسال و اندی که مناسبات روسیه و ترکیه بشدت تیره شده بود، نزدیک ترین مناسبات را توانستند با روسیه برقرار کند. اکنون اردوغان با این یقین که مقابله با کردهای سوریه و ترکیه از حمایت جمهوری اسلامی و دولت بشار اسد برخوردار خواهد بود با کردهای سوریه وارد جنگ شده و بصورت همزمان چراغ سبز را هم برای حمایت از باقی ماندن اسد در سوریه روشن کرده است.

برای نخستین بار، روز گذشته مسکو واکنشی نشان داد که حکایت از نارضایتی این کشور از ورود ارتش ترکیه به خاک سوریه و جنگ با کردهای این کشور است. این واکنش بصورت یک خبر، شب گذشته در مسکو اعلام شد. یعنی "دیمیتری پسکف" سخنگوی کرملین اعلام کرد پوتین برای تماشای بازی فوتبال بین تیم های ملی روسیه و ترکیه به این کشور نخواهد رفت. این درحالی است که پیشتر اعلام شده بود پوتین برای تماشای این مسابقه که در آنتالیا انجام خواهد شد، عازم ترکیه خواهد شد. این خبر را علاوه بر برخی سایت های خبری ترکیه، خبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از منابع خبری خود اعلام کرده بود. فصل تازه ای از سردی رابطه مسکو با ترکیه آغاز می شود؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: