ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دولت ازعمق حادثه آگاه شده

پشت سد شهرها

شورش حاشیه نشین ها خفته

 
 
 
 

 

طرح هائی برای جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی شهرها در دست تهیه است.  در شهرهایی چون ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی شاهد سکونت ۶۰ درصد و یک‌ سوم جمعیت آن‌ها در حاشیه شهرها هستیم.

اینها را معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به نهاوند گفت و افزود:

در حال بهره‌گیری از تجارب بین‌المللی برای حل مشکل حاشیه نشینی در اطراف شهرهای ایران هستیم. نباید خدمات را به نحوی ارائه دهیم که جمعیت بیشتری به حاشیه‌نشینی ترغیب و تشویق شوند. ترتیب دادن سکونت‌گاه‌های رسمی پس از ارائه خدمات شاید مانع از ورود حاشیه‌ نشینان جدید شود.

حاشیه‌ نشینی دلائل بسیاری دارد. از روستاها به شهرها و از شهرها به مراکز استان ها جمعیت سرازیر است.

فعلا برنامه ای برای جابجایی محلات نداریم مگر در مواردی که محلات در نقاط بحرانی و خطرناکی چون زیر دکل‌های فشارقوی برق، حاشیه رودخانه‌ها و غیره باشند. در این محلات فعلا 70 هزار خانوار زندگی می کنند که باید آنها را جابجا کرد.

واگذاری زمین به این افراد برای ساختن خانه چاره کار نیست زیرا تجربه نشان داده که آنها برای رفع مشکلاتشان زمین را می فروشند و به زخم مشکلاتشان می زنند و حتی کوچ در کوچ می کنند و به محلات بدتری می روند و ساکن می شوند.

در ۹۱ شهر کشور بیش از ۴۸ هزار هکتار سکونت‌گاه غیر رسمی شناسایی‌شده که برنامه داریم آنها طی 5 سال در قالب 270 شهر جای بگیرند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: