ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اصول مراعات نشده!

ایران امروز در آینه

دو سرمقاله در دو روزنامه

 
 
 
 

 

دو روزنامه ایران، روز گذشته دو سرمقاله نوشتند که خواندنی است. یکی روزنامه جمهوری اسلامی و دیگری روزنامه اطلاعات. دو روزنامه ای که هیچ سنخیتی با نقش و مشی روزنامه کیهان و روزنامه جوان و بقیه روزنامه های وابسته به دفتر سیاسی سپاه و بخش اطلاعات سپاه و نهادهای پنهان امنیتی ندارند و فاصله خود را از تقابل با هاشمی رفسنجانی تاکنون بخوبی حفظ کرده و احترام او را نگه داشته اند.

 

جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت:

«اگر امام جمعه ای به جای  تقویت جبهه حق، بر طبل تفرقه بکوبد، چنین فردی شایستگی قرار داشتن در جایگاه امامت جمعه را ندارد. اما عده ای متاسفانه در کارنامه خود غیر از ایجاد تفرقه، چرکین کردن قلب ها نسبت به همدیگر و دفع مردم چیزی ندارند. نگاه اجمالی به مصلاح های جمعه و کاهش مستمر نمازگذاران می تواند این واقعیت تلخ را به اثبات برساند. (اشاره ای مستقیم به امثال علم الهدا، احمد خاتمی و احمد جنتی و امام جمعه های شیراز و اصفهان و ...)

------

روزنامه اطلاعات نیز در ستون یادداشت سردبیری نوشت:

« اصول و اصولگرایی از رانندگی تاکسی تا مملکت داری یک ضرورت و الزام است نه تعارف و تزئین. اختلاس های بزرگ بانکی که اتفاق افتاد، گفتند اصول رعایت نشده.

وقتی بیش از ۲ و نیم میلیارد دلار پول مملکت افتاد دست بابک زنجانی  گفتند اصول رعایت نشده.

وقتی در کهریزک، بعضی ها جان دادند گفتند اصول رعایت نشده بود.

 وقتی رئیس پلیس می گوید ۵۳۰۰ نفر در ۱۵۰۰ نقطه حادثه خیز جاده ها جان باختند مشخص است که در ساخت آن جاده ها اصول رعایت نشده است.

وقتی رسوایی ماجرای زمین های شهرداری عیان می شود، وقتی بخاری مدرسه یا تاسیسات پتروشیمی اتش می گیرد، وقتی دانشگاهی کار تجاری می کند، تجارت خانه ای کار سیاسی می کند، طبیب زاده ای داروی خطرناک ولی پر سود می فروشد، معلمی تولید جهل می کند، وقتی تریبونی تولید دشنام می کند، وقتی تلویزیون در سال اقتصاد مقاومتی لاینقطع اگهی ساعت های سوئیسی چندین میلیون تومانی پخش می کند، وقتی مطبوعات به جای فرهنگ آفرینی "فحشنامه" می کنند، وقتی ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد مملکت می شود، وقتی اطفال در ساعت مدرسه سر چهار راه ها به ادامس فروشی مشغولند، وقتی هیچی سر جای خودش نیست... معلوم می شود اصول مراعات نشده است. وقتش نرسیده که تا دیر نشده نبض جامعه را هر روز رصد کنیم؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: