ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

 مردم آزاری تاکتیک اصولگرایان است

درجستجوی سایه روحانی

روی پشت بام خانه ها!

 
 
 
 
 

 

همزمان با مانور نیروی انتظامی و تلاش بی ثمر صدباره برای جمع آوری ماهواره ها، روزنامه "جوان" وابسته به سپاه پاسداران نسبت به کوشش دولت برای تغییر قانون منع ماهواره احساس خطر کرد و هشدار داد. جوان با اشاره به ماجرای رونق سینماها در اکران نوروزی امسال تاکید کرد که "پخش آگهی‌های فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای باعث شده تا برخی از هنرمندان سینما تنها راه رونق پیدا کردن سینمای ایران را پخش تیزر‌های تبلیغاتی فیلم‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای عنوان کنند و روی میزان مخاطبان این شبکه‌‌ها و بدون بیننده‌ بودن شبکه‌های متعلق به صداوسیما مانور بدهند...  فضای ناشی از این فعالیت‌ها این گونه القا می‌کند که پخش تیزرهای فیلم‌های سینمایی در تلویزیون گران است و به صرفه نیست و کسی هم به آن توجه نمی‌کند."

در واقع نیز همه ناظران امور سینمایی متفق القول اند که بخش مهمی از افزایش فروش سینمای امسال مربوط به فیلم هایی بود که از طریق ماهواره تبلیغ شدند. پیشتر ابوالحسن داوودی، کارگردان و از آگاهان سینمای ایران، با اشاره به جایگزینی ماهواره به جای تلویزیون دولتی یادآوری کرده بود که " فیلمی مثل «این سیب هم برای تو» که مخاطب به آن اقبال چندانی نشان نداده و فروشش به‌گونه‌ای بود که باید هفته چهارم از اکران برداشته می‌شد، به محض پخش تیزرهای ماهواره‌ای از چنان اقبالی برخوردار شد که اکرانش هفته ها ادامه یافت."

بنابراین بحث بر سر "القا" نیست، بر سر واقعیت فروپاشی اعتبار تلویزیون حکومتی است.

جوان با اشاره به تلاش هایی که برای لغو قانون ممنوعیت ماهواره میشود آمارهای وزیر ارشاد و معاون رئیس جمهور که بینندگان ماهواره را بین ۶۰ تا ۷۰ درصد عنوان کرده اند نادرست خواند در حالیکه این هفته علی عسگری رئیس سیمای حکومتی نیز شمار بینندگان ماهواره را ۶۰ درصد عنوان کرده بود.

ناراحتی و نگرانی نویسنده روزنامه سپاه در جای دیگر است. چنانکه می نویسد: "قطعاً نمی‌توان قانون استفاده از ماهواره را مانند افزایش باند اینترنت و بالابردن ضریب نفوذ اینترنت در کشور به بحث آزادی‌های فردی و اجتماعی مرتبط دانست که دولت خود را موظف به پاسداری از آن می‌داند. تلاش‌هایی را که هم اکنون درباره مشروعیت بخشیدن به استفاده از ماهواره در قبال تغییر قانون مطرح است می‌توان ابتدا در سیاست تضعیف و کنترل صداوسیما و سپس ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای همسو با سیاست‌های دولت بی ربط ندانست که هم اکنون با پر رنگ کردن آمار بینندگان ماهواره و سودآوری تبلیغ کالاهای فرهنگی در شبکه‌های ماهواره‌ای توجیه‌پذیر جلوه داده می‌شود."

بنابراین دلیل راه افتادن دوباره گشت ماهواره روشن شد. سپاه و حکومت نگران به ادعای خودشان "مفاسد فرهنگی" نیستند، نگران "تضعیف صدا و سیما و "ایجاد شبکه های ماهواره ای همسو با سیاست های دولت" اند. در واقع حکومت روی انحصار خبری و تبلیغاتی صدا و سیما علیه دولت روحانی در یک سال آینده حساب بزرگی کرده و نگران است که گسترش ماهواره آن را بر هم زند. آنها ظاهرا نمی خواهند بفهمند که اتفاقا همین سیاست خبری ضد دولت روحانی یکی از دلایل محبوبیت دولت و ورشکستگی تلویزیون حکومتی و گرایش مردم به سوی ماهواره است. چنانکه بایکوت و ممنوع التصویر کردن محمد خاتمی در صدا و سیمای حکومتی آن اندازه موجب افزایش محبوبیت وی شده است که اکنون خود آقایان "اصولگرایان" یکی از دلایل پیروزی لیست امید در شهر تهران در انتخابات هفتم اسفند را پیام محمد خاتمی از طریق تلگرام عنوان می کنند!

بجای باز کردن فضا و پایان دادن به بی اعتباری صدا و سیما، حکومت و سپاه همچنان در خیال خام توطئه علیه رای مردم و جلوگیری از آگاهی و اطلاع رسانی به مردم اند. ظاهرا برق ثروت و قدرت آنچنان چشم بسیاری از سرداران سپاه و گردانندگان حکومت را کور کرده که هیچ شکست و هیچ تجربه ای آنها را از سماجت بر ادامه مسیری که در پیش گرفته اند منصرف نمی کند.   



 پیک نت 7 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: