ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با همکاری دانشمندان اتمی روسیه و ایران

بزرگترین زیر ساخت اتمی

درعمق صد متری "فردو"

 
 
 
 

 

این اطلاعات روز گذشته از سوی حمید بعیدی نژاد کارشناس تیم مذاکره کننده اتمی منتشر شد تا تو دهنی محکمی باشد به آنها که عزای سیاسی "برجام" را گرفته اند تا بلکه روحانی را زمین بزنند.

بعیدی نژاد نوشته است:

«در اعماق صد متری زیر زمین در كویر، در تاسیسات "فردو" كه برخی فكر می كنند تعطیل است، یك زیر ساخت هسته ای در همكاری نزدیك میان دانشمندان ایرانی و روسی در حال احداث می باشد. این تاسیسات یكی از مهمترین شاخه های پیشرفته صنعت هسته ای ایران خواهد شد."

كرملین نیز در بیانیه ای كه روز جمعه گذشته در آستانه دیدار سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و آذربایجان صادر كرد بر اهمیت همكاری دو كشور ایران و روسیه در خصوص تولید ایزوتوپ های پایدار در سایت هسته ای فردو تاكید كرد. ایزوتوپ های پایدار دسته ای از مواد هسته ای هستند كه با برخی تغییرات نسبت به مواد هسته ای موجود در طبیعت پدید می آیند و مصارف مهمی در صنایع گوناگون و كاربردهای متعدد در درمان و علم پزشكی دارند. در جهان تنها چند كشور هستند كه این ایزوتوپ ها را تولید می کنند. ایزوتوپ های پایدار در ایران قرار است از طریق بكارگیری چند صد سانتریفیوژ مدرن با همکاری مشترک دانشمندان هسته ای ایران و روسیه تولید شود.

سایت هسته ای فردو بدلیل ویژگی های منحصر بفرد فنی خود، محل مناسبی برای تحقیقات و آزمایشات بسیار پیشرفته فیزیك هسته ای می باشد و قرار است به یك مركز توسعه و تحقیقات عالی فیزیك هسته ای تبدیل شود.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: