ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش دریافتی از ایران

قرص ها و مواد توهم زائی

که در ایران مصرف می شود!

 
 
 
 

سلام- من و تعدادی از همکارانم یک مرکز شناسائی قرص ها و مواد توهم زا تشکیل داده ایم تا ضمن نجات کسانی که گرفتار این مواد شده اند، مواد توهم زائی را که در بازار به وفور در دسترس جوانان و بویژه خانم ها قرار دارد معرفی کنیم تا نام و اثرات آن را همگان بدانند و از آن فاصله بگیرند.

 مواد "توهم زا " به گروهی از مواد گفته میشود که مهم ترین اثر آنها ایجاد تغییرات اساسی در حالات روانی ایجاد اوهام بصری و اختلالات حواسی است. بیش از ۱۰۰ ماده توهم زا با ساختارهای متفاوت مولکولی وجود دارد. که معروف ترین آنها عبارتند از:

الف) ارگوت ergot و ترکیبات مربوط به آن ( مانند اسید دی اتیل آمید لایزرجیک یا LSD و همچنین دانه های نیلوفر morning glory speed ) )

ب) فنیل آلکیل آمینها مانند مسکالین (STP) و ۲و ۵ دی متوکسی – ۴ متیل آمفتامین  و ( MDMA  ( یا ۳ و ۴ متیلن دیوکسی متامفتامین که "وجد" یا extasy نامیده میشود.

ج) ایندول آلکالوئیدها : مانند سایلو سایبین (psilosybin) و DMT یا دی متیل تریپتامین.

این گروه شامل فن سیکلیدین (pcp) و حشیش (THC) نمیشود، هرچند این مواد میتوانند اثرات توهم زا ایجاد نمایند ولی جداگانه مورد بحث قرار میگیرند زیرا از نظر سایر تاثیرات روانی و رفتاری تفاوت های چشمگیری دارند .

نام تعدادی از مشهور ترین مواد توهم زا و اسامی خیابانی آنها عبارتند از:

- ال . اس . دی

- "سایلو سایبین" نوعی قارچ خشک شده که به صورت خوراکی یا جوشاندن یا مخلوط با سایر غذاها مصرف میشود . نامهای دیگر آن عبارتند از : کلاه آزادی ( Liberty caps)

Mexican mushrooms-magic-shroom –caps

- DMT (کریستال یا روغن مخلوط آن را با ماری جوانا یا سیگار میکشند و یا در آب حل کرده و تزریق می کنند. البته به صورت دماغی هم مصرف میشود . در بین مصرف کنندگان به    "نهار تاجر"

و یا Businesmans معروف است .

-  مسکالین: از کاکتوس کوچک هویجی شکل بدست می آید و در بیابانهای مکزیک و ایالات شرقی آمریکا یافت میشود. طریقه مصرف آن جویدن کاکتوس تازه یا خشک شده , جوشاندن و دم کردن در چای یا مخلوط با سایر غذاها است. همچنین این ماده به صورت کریستال تهیه شده و در داخل کپسول به مصرف کنندگان فروخته میشود. این ماده بیشتر توهمات بینایی میدهد و خطر مسمومیت با آن از LSD و سایر توهم زاها بیشتر است .

-  DOM "دی متوکسی متیل آمفتامین" به شکل پودر یا کریستال یا قرص یا کپسول فروخته میشود . نام خیابانی آن STP میباشد.

(S=serenity T=tranquility P=peace )

- " اکستازی"  ( MDMA)برای نخستین بار در سالهای ۱۹۱۴-۱۹۱۲ توسط کمپانی دارو سازی merc آلمان با عنوان داروی کم کننده اشتها تولید و مورد استفاده قرار گرفت که به علت اثرات جانبی از رده مصرف خارج شد. از حدود سال ۱۹۶۵ بعضی از روانپزشکان از دوزهای بسیار پائین آن در روان درمانی برای شکستن دفاع روانی و کمک به بیان احساسات بیماران و ایجاد همدلی فردی از آن استفاده کردند. در دهه ۱۹۸۰ مصرف آن گسترش یافت و در سال ۱۹۸۵ تولید غیر قانونی آن رواج پیدا کرد و مصرف آن ممنوع اعلام شد. تظاهرات مصرف اکستازی پس از ۴۰ تا ۲۰ دقیقه بروز و ۵ تا ۴ ساعت در یک حد حفظ میشود و سپس به تدریج اثرات آن کاهش میابد .

مصرف آن حس ملایمی از سرخوشی, آرامش, احساس رضایت از وضع موجود, افزایش انرژی بدن, احساس اعتماد, احساس عشق و یکدلی , احساس گرمی و وابستگی به دیگران , برخی حالات معنوی , حس قدرت و . . . ایجاد میکند. متاسفانه از این ماده خانم ها در ایران بسیار استفاده می کنند.

برخی از داروهای محرک و اعتیاد آور  نیز عبارتند از :

ریتالین، قرص اعتیاد آور شب امتحانی

   مت آمفتامین

 ترامادول، ضد درد گول زننده

 ریتالین، اعتیاد آور دانشجویان شب زنده دار

 بنزو دیازپین ها (شامل انواع: دیازپام، اگزازپام، فلورازپام، آلپرازولام (زاناکس)، کلونازپام، میدازولام، تمازپام، کلردیازپوکساید)، بعنوان ضد استرس و خواب آور

 متادون


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 تیر

 
 

اشتراک گذاری: