ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آمار پزشکی قانونی می گوید

وسعت مصرف الکل

قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست

 
 
 
 

پزشکی قانونی اعلام کرد: بیشترین مصرف الکل در استان‌های تهران، البرز، اصفهان، لرستان و کرمانشاه است. اخیرا برای اولین بار از سوی وزارت بهداشت اعلام شده که الکل هم یکی از فاکتورهای بیماری‌های غیرواگیر است. این در حالی است که الکل نیز مانند موادمخدر هر چه غلظت بیشتری داشته باشد، خطر بیشتری نیز به دنبال دارد.

19 درصد ایرانی هائی که الکل می نوشند از الکل غلیظ استفاده می کنند.

ضمنا مطابق آمار سال 94 ستاد مبارزه با مواد مخدر، معتادان به الکل و مواد مخدر در ایران 5.2 مصرف ‌کنندگان تریاک، 26 درصد شیشه، 22.6 الکل، 15.9 درصد کراک و 9.8 درصد هروئین مصرف می کنند.

مجموع چرخش مالی و خرید و فروش مشروبات الکلی در کشور 658 میلیارد تومان است. 23 کارخانه تولید الکل در کشور وجود دارد. در سال 93، 81 مورد مرگ و میر ناشی از مصرف الکل داشته ایم.
کسانی که مشروب دست سازی تولید می کنند بیش از 60 الی 70 درصد متادون، ترامادول و دیازپام اضافه می‌کنند به همین دلیل فردی که مشروب مصرف می‌کند همزمان متادون، ترامادول و دیازپام را نیز دریافت می‌کند. مصرف مشروبات الکلی در کشور استاندارد نیست.

(پیش از انقلاب هم ایرانی ها مشروب می نوشیدند. هزاران مشروب فروشی در تهران وجود داشت و بسیاری از رستوران ها نیز به مشتریانی که طالب مشروب بودند، مشروب سر میز می آوردند اما هرگز چنین فاجعه ای که دربالا خواندید وجود نداشت.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: