ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

برای ریاست مجلس

گروهی از طرفداران دولت

در مجلس به لاریجانی رای دادند

 
 
 
 

 

حجت‌الاسلام حسین انصاری‌راد، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس ششم، کمیسیونی که کارنامه ای درخشان دردفاع از حقوق زندانیان و دانشجویان داشت، در باره ترکیب هیات رئیسه قطعی مجلس دهم با خبرگزاری ایسنا مصاحبه کرد و گفت:

انتخاب هیات رئیس موقت و ترکیبی که رای آورد محتمل بود. شرایط آن را نفی نمی‌کرد. لاریجانی خودش را از گروه‌های تندرو اصولگرا جدا کرده است. نام او حتی در شورای ائتلاف اصولگرایان هم نبود و به عنوان دومین منتخب قم راهی مجلس شد. به نظر من آقای لاریجانی پایگاه ضعیف اصولگرایان را در عرصه جامعه می‌داند، از این مساله غافل نیست و خودش را تا حدی از تندرویان جدا کرده است. ایشان فردی با تجربه و متوجه است و به نظر من با دولت و سیاست‌های آن هماهنگ است و البته تعهدی هم نسبت به اصولگرایان دارد و موقعیتش معلول حضور در جناح اصولگراست.

اطمینان ندارم وضعیت مجلس با شرایطی که روز انتخاب هیات رئیسه موقت در آن اتفاق افتاد دوام پیدا کند. اکثریتی که از آن آقای لاریجانی شد چون پایه‌اش اساسی نیست، ادامه پیدا نمی‌کند. سیاست‌های دولت مساله‌ مهمی است که سرنوشت کشور به آن وابسته است و حول آن می‌چرخد. من فکر می‌کنم باید صبر کنیم تا مجلس خودش را پیدا کند تا نمایندگان راحت‌ تر بتوانند رای بدهند.

اینکه آقای لاریجانی در دور بعد هم بتواند رای بیاورد امری روشن است، اما این طور نیست که آرای او بر اساس سلیقه اصولگرایی نمایندگان باشد، چرا که برخی ممکن است از طرفداران دولت باشند و برخی هم از اصولگرایان تندرو که از سر اجبار به وی رای دادند. باید صبر کنیم و ببینیم مجلس به کدام طرف حرکت می‌کند. اکثریت قاطع مجلس دهم حامی دولت خواهد بود. برخی معتقدند عارف نباید وارد رقابت با لاریجانی می‌شد اما به نظر من فرار از رقابت خودش عین شکست است. عارف چاره‌ای نداشت و باید با همین رقابت سرنوشت ریاست مجلس روشن می‌شد. هنوز میدان رقابت باز است و معلوم نیست در نهایت چه اتفاقی به لحاظ ظاهری می‌افتد، اما به لحاظ باطنی کمتر نماینده‌ای است که نداند لیست اصولگرایان در تهران که مرکز سیاست کشور است مردود شد. از جمله، به نظر من احتمال تغییر در ارکان هیات رئیسه مجلس دهم وجود دارد و ممکن است آقای مطهری جایگزین آقای دهقان شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: