ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

واقع بینی پس از ناکامی

علی مطهری آماده میشود

برای نایب رئیسی مجلس

 
 
 
 
 

 

هیات رئیسه مجلس دهم بصورت موقت، برای دوران بررسی اعتبارنامه های نمایندگان انتخاب شد و علی لاریجانی نیز رئیس موقت مجلس دهم شد.

بحث های واقع بینانه ای که پیش از انتخاب هیات رئیسه باید انجام می شد، حالا، یعنی در فاصله آغاز کار هیات رئیسه موقت تا انتخاب هیات رئیسه قطعی آغاز شده است. ترکیب نیروها در مجلس کنونی نشان داد که برخی توصیه ها، از جمله توصیه تاج زاده از زندان اوین، واقع بینانه تر از توصیه هائی بود که در خارج از زندان شد. از جمله حمایت محمد خاتمی از عارف برای ریاست مجلس. این درحالی است که بهترین گزینه اینگونه توصیه می شد که فراکسیون امید پیش از انتخاب هیات رئیسه، با بخشی از عقلای طیف طرفدار رئیس مجلس شدن لاریجانی وارد مذاکره می شد و با این شرط که عارف و مطهری نیز نواب رئیس مجلس شوند، بصورت یک واحد متحد لیست هیات رئیسه را پیشنهاد کرده و به رای می گذاشتند. این توصیه همراه شد با برخی خوش بینی ها نسبت به ترکیب فراکسیون امید و مستقل ها و در نتیجه رقابتی شکل گرفت که با توجه به ترکیب کمتر شناخته شده نیروهای جدید مجلس ضرورت نداشت.

در بحث هائی که اکنون برای انتخاب هیات رئیسه قطعی مجلس آغاز شده، روز گذشته علی مطهری در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفت:

در انتخابات هیات رئیسه موقت که روز یکشنبه برگزار شد بدون تلاش موثر برای جمع‌آوری رای و بدون تبلیغات شرکت کردم و 132 رای آوردم که چهار رای با آقای دهقانی نایب رئیس دوم فاصله داشت. مصمم هستم در انتخابات هیات رئیسه دائم شرکت کنم و تلاش لازم را هم برای قرار گرفتن در ترکیب هیات رئیس مجلس خواهم کرد.

انتخابات هیات رئیسه دائم مجلس پس از تصویب دو سوم اعتبارنامه‌ها انجام خواهد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: