ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 فروردین  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نزدیک به 200 هزار نفر در تلگرام آنها عضوند

با شبکه های لات و لوت ها

در ج. اسلامی آشنا شوید!

 
 
 
 
 

 

"لات و لوت ها" که در میان لباس شخصی ها و مهاجمین تحت الحمایه نیروی انتظامی نیز شمارشان کم نیست، قشر تازه ای را در جمهوری اسلامی شکل بخشیده اند که در گذشته پیش از انقلاب هم وجود نداشت. اگر در گذشته، این قشر محدود بود و در میانشان افرادی پیدا می شدند که رگه هائی از لوطی گری هم داشته باشند، در میان لات و لوت های رشد کرده در جمهوری اسلامی دنبال این صفات نباید بود.

روزنامه قانون گزارشی در باره آنها تهیه کرده که سرشار است از پرحرفی و جان کلامش اینست که

لات و لوت‌های جمهوری اسلامی به مدد شبکه‌های اجتماعی مشاغل مختلفی را برای خود دست و پا کرده اند. ادبیات گفتاری برخی مقامات حکومتی و روحانیون به پر و بال گرفتن آنها و گفتمان رایج بین آنها کمک کرده است. (نگاه کنید به تبلیغات انتخاباتی اصولگرایان در همایش کلاه مخملی ها!)

 

روزنامه «قانون» می نویسد: «وقتی در کشور، برخی مسئولان در سخنرانی‌هایشان از ادبیات مناسب استفاده نمی‌کنند طبیعتاً فرهنگ اراذل و اوباشی یا همان لات و لوتی در کشور افزایش پیدا می‌کند.»

لات و لوت های جمهوری اسلامی تبدیل شده اند به بزرگترین شبکه های ارتباطی و جای احزاب را گرفته اند. وقتی اجازه فعالیت به احزاب نمی دهند تا مردم در آنها متشکل نشوند، راه دیگری پیدا می کنند و سر از شبکه های لات و لوت ها در می آورد.

در همین ارتباط قانون می نویسد:

 «لات و لوت ها، حالا گروه‌های تلگرامی و فیس‌بوکی با هزاران عضو فعال دارند. آنها در شبکه های خود خشونت را تبلیغ می‌کنند. از میان همین شبکه ها، عده ای "بادیگارد" و "محافظ" شده اند. برخی شخصیت ها و مقامات حکومتی برای نشان دادن اهمیت خود، با پرداخت مبلغ ناچیزی آنها را دور و بر خود راه می اندازند (مثلا در نماز جمعه، در راهپیمائی ها، در تبلیغات انتخاباتی). برخی بازیگران سینما و تلویزیون و حتی  ورزشکاران هم از میان همین لات و لوت ها و شبکه های مافیائی آنها افرادی را با پول دنبال خود راه می اندازند.

حتی این روزها بازیگران درجه 3 و 4 تلویزیون و سینما هم با پول‌های ناچیزی که به لات و لوت‌ها پرداخت می‌کنند، در مکان‌های عمومی با محافظ ظاهر می‌شوند تا خودنمایی بیشتری کرده باشند.

در مقابل، لات و لوت‌ها نیز «پز» محافظت از فلان بازیگر سینما و تلویزیون و یا فلان مقام و فلان روحانی را میدهند.

رسمیت یافتن حضور لات و لوت‌ها در اماکن عمومی و در کنار شخصیت‌ها سبب شده تا آنها نیز در بین خود، به رجزخوانی و ساماندهی تشکیلاتی بپردازند.

گروهی از آنها شبکه های دستفروشی‌ را اداره می کنند. (عده ای شهربان شهرداری شده اند) و در معابر و میادین شهر گشت می زنند! گروهی دلالی و داد و ستدهای دسته‌ چندمی انجام می‌دهند، گروهی نیز خانه‌های تیمی خلاف‌های رایج در جامعه را مدیریت می‌کنند.

فرهنگ لات و لوتی اکنون در صفحات شبکه‌های مجازی با استقبال مواجه شده است. کانال لات ‌و‌ لوت‌ها در تلگرام در ساعت 14 و 30 دقیقه بعدازظهر روز 24 فروردین حدود 193697 نفر عضو داشت.

اگر در سالهای  گذشته حداقل برخی لات‌های ایران در برخی موارد خواهان حفظ شرافت و ناموس و ... بودند،  در سال‌های اخیر آنها همواره در پی اغتشاش، تعرض به زنان و بچه‌ها هستند.

قانون نتیجه می گیرد:

«ریشه اصلی شیوع و ترویج این فرهنگ در جامعه، وجود مسئولانی است که در میان مردم از الفاظ نامناسب استفاده می‌کنند. وجود این ادبیات از جانب مسئولان می‌تواند به آنها قدرت دهد. بنابراین لات و لوت‌ها دارای شکل و شمایل و گفتار و کردار خاصی هستند که بعضی از سیاستمداران پوپولیست، برای گردآوری آرای عوام از آنها تقلید می‌کنند!»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: