www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 اسفند ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پاسخ کدخدائی به احمدی نژاد

بند مهندسی (کودتائی)

انتخاباتی 88 به آب داده شد

 
 
 
 

 

عباسعلی کدخدائی سخنگوی سابق شورای نگهبان که حالا حقوقدان این شوراست و مفتخر به گرفتن جایزه از آیت الله جنتی است، به نیابت از رهبر جمهوری اسلامی به نامه احمدی نژاد خطاب به رهبر پاسخ داده است.

یک ضرب المثل شیرین فارسی را بعنوان "در مثل مناقشه نیست بخوانید" که می گوید  "شغال بیشه مازندران را نگیرد جز سگ مازندرانی". عباسعلی کدخدائی که از همان طایفه ایست که احمدی نژاد از آن طایفه است پاسخی پر تناقض اما درعین حال حاوی چند نکته افشاء درباره دو انتخابات 84 و 88 که منجر به کودتا علیه موسوی شد وجود دارد.

او می نویسد:

«... به همراه رئیس جمهور به یکی از اطاق ها رفتیم. بعد از تعارفات گفت چرا نتیجه انتخابات را اعلام نمی‌کنید؟ - منظور اعلام صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان بود- گفتم هنوز شکایت ها بررسی نشده است و در زمان دریافت و بررسی شکایات هستیم. قطعا بعد از بررسی شکایات، نتیجه نهایی اعلام خواهد شد. اصرار از ایشان که نتیجه را زودتر اعلام کنید و مقاومت از سوی من مبنی بر اینکه تا زمانی که شکایات رسیدگی نشود، امکان اعلام صحت انتخابات نیست. البته موضوع دیگری نیز مطرح شد که فعلا از حوصله این متن خارج است. حالا باید دید چه کسانی دنبال مهندسی انتخابات بودند؟

آیا شورای نگهبانی که حتی حافظه و خاطره شخص ایشان از این واقعه هم می تواند شهادت دهد که در انجام وظایف نظارتی خود به مر قانون عمل کرده است و علی رغم اصرار یک مقام اجرایی کشور تن به اعلام پیش از موعد صحت انتخابات نداده است، تا چه رسد به اینکه اجازه دهد به آرای مردم به مثابه حق الناس توسط مجریان انتخابات خیانت یا تعرضی شود و خدای ناکرده نتیجه انتخابات تغییر کند، مهندسی کرده است؟»

نکته اساسی که مستند به همین  نامه باید بیرون کشیده شده و بصورت سئوال ملی مطرح شود اینست که چرا همزمان با همین ملاقات، رهبر جمهوری اسلامی پیام تبریک پیروزی انتخابات به سود احمدی نژاد منتشر کرد؟ چرا ایشان معطل آن بررسی که کداخدائی ادعای آن را می کند نشد؟

نکته بعدی: احمدی نژاد پیام غیر مستقیم رهبر را به کداخدائی ابلاغ نکرده بود؟ و چون کداخدائی و بقیه شورای نگهبان به حرف او اعتماد نکرده بودند و رهبر هم نمی خواست از شورای نگهبان بخواهد صحت انتخابات را تائید کند، خودش مستقل دست به کار شد و پیام تبریک صادر کرد؟ این همان موضوع دیگر نیست که کداخدائی جرات نکرده در نامه اش به آن اشاره کند؟ یعنی این موضوع "نظر مقام رهبری هم اینست که شورا فورا تائید کند نتیجه انتخابات را"!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: