www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 اسفند ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 5 اسفند

صاحبان موسسات اعتباری

چرا پشت پرده حکومتی پنهان اند

 
 
 
 

 

۱ اطلاعات

 

 - وزیر کار: صادقانه باید گفت کارگران قدرت خرید خوبی ندارند و افزایش دستمزدها هم این کاهش قدرت خرید را جبران نمیکند. بر اساس بررسی های به عمل آمده از نا آرامی های گذشته مشخص شد، ناآرامی ها در مناطقی که احساس بی عدالتی بیشتر بوده بیش از دیگر مناطق به وجود آمده و این یک واقعیت اجتماعی است. ص۴

 

 ۲ - جمهوری اسلامی

 

 - سرمقاله: زیر پوست جامعه چه می گذرد؟ به نظر می رسد شرایط ویژه ای در حال تحمیل شدن بر جامعه است. چرا هنوز هیچ فرد و هیچ مؤسسه مالی و اعتباری به عنوان مقصر به جامعه معرفی نشده است؟ اگر امروز در صدد چاره بر نیاییم، فردا قطعا دیر خواهد بود.

 

 ۳ شرق

 

 - شهیندخت مولاوردی: در پی برخورد غیر قانونی مأمور خاطی نیروی انتظامی با دختر خیابان انقلاب، از سوی رئیس جمهور محترم، مأمور پیگیری قضائی این پرونده شدم.

 

 ۴ سازندگی

 

 - سرمقاله: حداکثر نقش محمود احمدی نژاد، احیای سید ضیا الدین طباطبائی است.

 - عباس عبدی: اطلاق عنوان داعش به دراویش، نابخردانه و به نوعی تقلیل درک عمومی از رفتار داعش نیز است... دیگر نمی توان زباله ها را زیر فرش پنهان کرد، در غیر این صورت تنش ها عمیق تر و گسترده تر خواهد شد و به مرحله غیر قابل حل خواهد رسید، چنین مباد. ص۲

 

 ۵ آرمان

 

 - قاضی سراج خبر داد: محاکمه قالیباف، شهردار ۵۲ هزار میلیاردی. ص۳

 - قالیباف به زودی به ریاست ستاد اجرایی فرمان امام خمینی منصوب می شود. ص۱۶

 - امیر محبیان: فردگرائی تمام شده است، ائمه جمعه را نماینده اصولگرا نمی دانیم.

 

 ۶ اعتماد

 

 - آستان قدس رضوی در یک سال گذشته بیش از ۲۰ دفتر نمایندگی در استان های مختلف را فعال کرده است، در حالی که معاون وزیر کار اعلام کرده است که ۲ میلیون گرسنه در کشور وجود دارد و ۳۳ درصد از مردم زیر خط فقر هستند. سوال اینجاست که با وجود سازمان بسیج تا بنیاد مستضعفان و کمیته امداد و حتی همین آستان قدس، مدعی خدمتگذاری به مردم هستند پس چرا با چنین آماری در کشور روبرو هستیم.

 - رمضان زاده در گفتگو با اعتماد:سخنگوی دولت خیلی صریح و روشن به جای اینکه بگوید که پشت این افراد به جاهایی گرم است، بگوید که پشتشان به چه افرادی گرم است. ص۲

 

 ۷ کیهان

 

 - معاون وزیر راه: ۳۳ درصد فضای شهری ایران با ۱۹ میلیون نفر جمعیت را بافت فرسوده تشکیل می دهد که عامل بالقوه خطرناکی مقابل حوادث غیر مترقبه می باشد. ص۷ (اخبار روزانه ایران۴۰ سال بعد از انقلاب)

 

 ۸ قدس

 

 - نگاهی به زندگی و مواضع "سید محمد کاظم شریعتمداری". عملکرد شریعتمداری به ماجرای کودتای نوژه محدود نمی شود. طبق اسناد تاریخی در حوادث ۱۳۲۵ آذربایجان، هیچ یک از علما حاضر به حضور در مراسم استقبال از شاه در تبریز نشدند اما شریعتمداری حاضر شد و در تمجید از شاه سخنرانی کرد. ص۸

 

 ۹ فرهیختگان

 

 - ۵ اسفند ۱۳۴۴، خلیل ملکی در جلسه دادگاه گفت: ما همیشه وجود شاهنشاه را برای ترقی اجتماعی ایران ضروری می دانیم.

 

 ۱۰ ایران

 

 - تکذیب نقش چوپان محلی در پیدا شدن لاشه هواپیمای یاسوچ. ص۵

 - انتقاد آیت الله یزدی از حوزه های علمیه. ص۳

 

 ۱۱ همشهری

 

 - مرتضی الویری خبر داد: درخواست شورای عالی استان ها از مجمع تشخیص برای بازگشت "سپنتا" نماینده زرتشتی شورای شهر یزد. ص۲

 

 ۱۲ رسالت

 

 - وزیر اسبق اقتصاد: مشکل "نشتی ارز" اینجاست که صادرکنندگان غیر نفتی ما، صادر کرده اند ولی ارز حاصله را وارد بازار نکرده اند. هیچ مکانیزمی و نظارتی برای ورود این ارزها به بازار نیست.

 

 ۱۳ - جام جم

 

 - طهماسب مظاهری رئیس اسبق بانک مرکزی: دولت باید شریان اصلی عرضه ارز، یعنی "صادرکنندگان" را ملزم کند که ارز حاصل از صادرات خود را از طریق سیستم بانکی جا به جا کنند.

 

 ۱۴ - هفت صبح

 

 - تصنیف "راهی بزن که آهی..." با صدای شجریان از شبکه نمایش سیما پخش شد. ص۹


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: