www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 اسفند ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 10 اسفند

بسیج و سپاه

امر بر قوه قضائیه اند؟

 
 
 
 

 

در دوره پهلوی اول (رضا شاه) تا مدت ها اداره دارائی برای خودش ضابط داشت. مامورانی مانند پاسبانهای شهربانی اما با لباس های طوسی رنگ که برای ابلاغ تخلیه مغازه و خانه و یا احضاریه مالیاتی اعزام می شدند و برای خود کیا و بیائی داشتند. نظمیه هم برای خودش پاسبان گشت در خیابانها و اداره آگاهی برای تجسس داشت. تلگرافخانه هم کارهای امنیتی و ضد جاسوسی را برعهده داشت. به تدریج امور نظم پیدا کرد. یعنی پاسبان دارائی منحل شد و شهربانی ضابط دارائی و دادگستری و به زیر مجموعه وزارت کشور تبدیل شد. دادستانی نیز با وزارت کشور و شهربانی همآهنگ شد که البته دادستانی برتری داشت. این نظم تا پایان رژیم شاه برقرار بود تا آن که جمهوری اسلامی تشکیل شد و بی نظمی حاکم. چنان حاکم که هنوز پس از 40 سال، حتی آن نظمی که رضاشاه در 10 سال اول حکومت خود برقرار کرد نیز برقرار نشده است، مگر در آدم کشی!

این مقدمه را نوشتیم تا برسیم به اظهار نظر دادستان کل کشور که ظاهرا باید آگاه ترین فرد به امور قضائی باشد. دادستان کل کشور که جحت الاسلام منتظری نام دارد و در نیمه دوم رهبری آقای خامنه ای جانشین روحانی فرهیخته ای بنام محقق داماد شده، در توجیه دخالت های غیر قانونی قوه قضائیه در تمام امور مملکتی (سیاست خارجی، عملیات ضد جاسوسی، فیلترینگ، پارازیت، فعالیت های اقتصادی با پولهای مردم که بعنوان وثیقه گرفته می شود و ...) گفته است تشخیص جاسوس با قوه قضائیه است و در قانون گفته نشده این کار برعهده وزارت اطلاعات است. ضمنا بسیج و سپاه ضابط قوه قضائیه اند. ایشان خجالت کشیده پای ارتش را هم بکشد وسط و بگوید کل قوای مسلح ضابط قوه قضائیه اند.

در عهد سلطنت ناصرالدین شاه قاجار هم اوضاع اینقدر شیر تو شیر نبود که دادستان وظیفه جاسوس بگیری هم داشته باشد و وزارت خانه که وظیفه اش امنیت و اطلاعات است را خلع ید کند و قوای مسلح که کارش مراقب از مرزهای کشور است را ضابط قضائی اعلام کند. وقتی گفته می شود قوه قضائیه فاسدترین نهاد جمهوری اسلامی است، حتما که نباید این فساد در فساد مالی واختلاس و رشوه گیری خلاصه شود. همین که میزان سواد حقوقی دادستان کل اینگونه باشد که خواندید نیز خودش نوعی فساد است. بیسوادی حقوقی و جهت گیری سیاسی و حکومتی علیه دولت هم فساد است.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: