www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 اسفند ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات ۱۶ اسفند

بازگرداندن ثروت مسئولان

"بامبول" جدید مخالفان دولت!

 
 
 
 

 

۱ - کیهان

 - محمد دهقان نایب رئیس کمیسیون ولایی مجلس (رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف): «خبر داریم که تعدادی از مسئولان، ثروت های قارونی کسب کرده اند. 151 نماینده مجلس طرح "اعاده اموال نا مشروع مسئولان" را امضا کردند. در این طرح پیش بینی شده که "اطلاعات سپاه" به عنوان نهاد فرا قوه ای بر رسیدگی به اموال نامشروع مسئولان دخیل باشد.» ص۱۰ (پیدا کنید دم خروس اطلاعات سپاه را در جیب محمد دهقان)

 

 ۲ - جوان (سپاه)

 - حمایت چهره های دینی، ورزشی، سیاسی و اقتصادی از طرح "اعاده اموال نامشروع مسئولان" با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی. آیت الله حیدری عضو مجلس خبرگان گفت: «افرادی که مانع این طرح شوند خرده شیشه دارند. نظارت عالیه و مستقیم مقام معظم رهبری بر عملکرد کمیته مسئولان شناسایی اموال نامشروع ضرورت دارد.» (منهای حساب های بانکی رئیس قوه قضائیه، حساب ها مجتبی خامنه ای در لندن و...)

 ۳ - رسالت

 - محمد غرضی: از نظر برخی، ربا خیلی هم حرام نیست.

 

 ۴ - قدس

 - اژه ای: عدم رسیدگی به فساد، سقوط نظام را در پی دارد.

 

 ۵ - فرهیختگان

 - آل اسحاق عضو مؤتلفه: طرح اعاده اموال نامشروع یک ضرورت جدی برای کشور به شمار می آید.

 ۶ - وطن امروز

 - احمد توکلی: اوایل انقلاب، مسئولان مردمی بودند؛ اما بعدها به فکر ثروت اندوزی افتادند.

 

 ۷ - جام جم

 - سخنگوی قوه قضائیه: ثروت هنگفت مسئولان باید مورد بازخواست قرار گیرد.

 ۸ - اطلاعات

 - ستون یادداشت، صفحه دوم: حدود نیمی از نمایندگان مجلس طرحی را امضاء کردند که طی آن می توان به بررسی ثروت و دارایی مسئولان پرداخت و اگر نامشروع بوده است، این اموال باید به بیت المال برگشت داده شود. نکته مهم این است که این مطالبه عمومی اگر بخواهد از حد مرز "اقدام نمایشی" و یا یک تسویه حساب سیاسی-جناحی پا فراتر بگذارد و به نتیجه مطلوب برسد، باید شامل همه شود، نه تنها مسئولان دولت، بلکه تمامی مسئولان قوه قضائیه، مجلس، نهادها، بنیادها و آستان ها در سالهای پس از انقلاب را شامل شود؛ در غیر اینصورت، مثل ماجرای برخود با "املاک نجومی" پس از مدتی جار و جنجال رسانه ای و تبلیغاتی و در حد یک حرکت نمایشی و تسویه حساب با روحانی باقی می ماند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: