www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 اسفند ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اطلاعاتی که وزیر راه در مجلس فاش کرد

آنهائی باید استیضاح شوند

که بی پاسخ بودجه می خورند

 
 
 
 

 

وزیر راه و شهرسازی "آخوندی" که استیضاح او به بهانه سقوط هواپیما در یاسوج و حوادث رانندگی در جاده ها روز گذشته در مجلس با شکست مخالفان دولت همراه شد و در سمت خود ابقاء شد، در سخنرانی دفاعی خویش گفت:

ما در فرودگاه یاسوج بیش از 30 میلیارد تومان هزینه کردیم

آیا می شود در شرایطی که برف زیاد و سرما شدید است جاده و فرودگاه عملیاتی نگاه داشت؟  25 حادثه مشابه در نیویورک، وین، دوبلین، گلاسکو نشان می دهد که این حوادث در دنیا اتفاق می افتد، آیا آنها مسئولین خود را استیضاح می کنند؟

طول راههای منتهی به تهران 900 کیلومتر است. برای نگهداری از آن 500 نیروی انسانی و200 برف روب و نمک پاش در اختیار داریم. این یک کاستی است. ما فقط 2 هزار میلیارد تومان کل بودجه ای است که برای راهداری داریم.  در شرایطی که برف شدید می بارید 8 هزار کارگر راهدار سه ماه بود حقوق نگرفته بودند. (نگاه کنید به ردیف بودجه نهادهای وابسته به بیت رهبری و روحانیون حکومتی در بند 17 لایحه بودجه)

 217 هزار کیلومتر جاده داریم که طبق استانداردهای جهانی 10 هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد اما  در بهترین حالت کل اعتبار ما در این حوزه 2 هزار میلیارد تومان است. این واقعیت بودجه در ایران است. کارگران راهداری و نگهداری ریل 3 ماه بود که حقوق نگرفته بودند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: