www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 اسفند ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

6 فراز از گفتگو با بهزاد نبودی

با صبر و انتظار مخالفم

می توان و باید فعالیت کرد

 
 
 
 

 

فرازهائی از مصاحبه بهزاد نبوی عضو برجسته کابینه میرحسین موسوی با روزنامه شرق:

1- اصلاح‌طلبان نمی‌‌خواهند وضع موجود را به هر روش و با هر ابزاری تغییر دهند؛ بلکه به دنبال آن هستند که آن را با روش‌های قانونی و مسالمت‌آمیز و با حفظ چارچوب‌ها به وضع مطلوب تبدیل کنند.

2- من با بعضی از کسانی هم که می‌گفتند از رأی‌دادن به روحانی پشیمان هستند، صحبت می‌کردم، می‌گفتند آقای روحانی چه کار کرده است؟ اتفاقی نیفتاده و پرسش‌هایی از این دست را مطرح می‌کردند. من به آنها گفتم که دست‌ کم دستاورد دولت یازدهم و دوازدهم این است که جلوی تداوم حاکمیت افراد تندرو در کشور را گرفت. همین بزرگ‌ترین دستاورد است. شما مسائل را نسبی ببینید؛ اینکه با روی‌کارآمدن روحانی اوضاع بیشتر به سمت بحران نرفت، باید خدا را شکر کرد. جوانان به این موضوع توجه کافی ندارند و می‌خواهند یکشبه ره صدساله را طی کنند.

3- دوره آقای خاتمی، هم‌زمان با جورج بوش پسر در آمریکا بود. همان زمان که آمریکا به عراق و افغانستان حمله کرد، ایران هم می‌توانست هدف تهاجم آمریکا قرار گیرد. سربازان آمریکایی وارد عراق و افغانستان شدند، اما نتوانستند به ایران وارد شوند. این دستاورد به نظر من محصول وجود دولت آقای خاتمی بوده است. اگر یک دولت تندرو در ایران حاکم بود، چه ‌بسا آمریکا به ایران هم حمله می‌کرد. این مهم است. البته ممکن است گفته شود به‌هیچ‌وجه امکان حمله وجود نداشت! که طبیعی است با گذشت ١٣ یا ١٤ سال از آن شرایط، امکان رد این ادعا مطرح شود.

4- نهادینه شدن انتخابات در کشور، خود، یک دستاورد است. بی‌سبب نیست که برخی بی‌‌اثربودن رأی مردم را مطرح می‌کنند یا شعار تغییر قانون اساسی را جهت تبدیل نظام ریاستی (جمهوری) به نظام پارلمانی (انتصاب نخست وزیر) می‌دهند.

5- من خودم جزء کسانی بودم که در آن حرکت (مجلس ششم؛تحصن و استعفا) حضور داشتم. به جرئت می‌گویم آن حرکت هیچ نتیجه عینی و ملموسی نداشت؛ حتی همفکران ما که برای مجلس هفتم کاندیدا شده و ردصلاحیت هم نشدند، در انتخاباتی که اداره آن بر عهده دولت اصلاحات بود، رأی نیاوردند.

6- من سیاست صبر و انتظار را قبول ندارم؛ چون معتقدم شرایط به گونه‌ای است که می‌توان فعالیت کرد. ممکن است نتایج دلخواه ما حاصل نشود و بسیار کند به سمت اهداف اصلاحی پیش برویم؛ اما این روش به‌مراتب بهتر از نشستن در کنج خانه است. قبلا هم بحث کردیم که انقلاب و براندازی را نه من قبول دارم و نه شما.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: