www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 بهمن ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مردم فریبی با انقلابی نمائی

نمونه ای از سوسیالیست شدن

یکباره تئوریسین های اصولگرا

 
 
 
 

هفته نامه "صدا" مورخ ٧ بهمن به مناسبت نزدیك شدن سالكرد انقلاب ٥٧ مصاحبه ای با ابراهیم فیاض از تئوریسین های اصولگرا منتشر كرده كه قسمتهایی از آن را بعنوان نمونه ای از توطئه جدید راستگرایان اصولگرا که یکباره سوسیالیست و انقلابی شده اند در زیر میخوانید، عین همین نکات مطرح شده در سخنرانی رحیم پور ازغدی و شهریار زرشناس در سخنرانی های خود که صدا وسیما پوشش به آنها میدهد مطرح کرده اند:

 

«در انقلاب ٥٧ بیشتر شعارها علیه نظام سرمایه داری بود و تلاش انقلابیون معطوف به سرنگونی سرمایه دای بود این در حالی است كه بعد از ٤ دهه شاهد حاكم شدن سرمایه داری عنان گسیخته وحشی هستیم.

به جرات می‌توان گفت اقتصاد ایران بیشتر از اقتصاد بسیاری از كشورهای اروپایی و‌امریکایی به سمت سرمایه داری متمایل شده است. برای اثبات این موضوع می‌توان اقتصاد ایران را با اقتصاد پیش از انقلاب که اقتصاد ما تجاری بود و‌شاه بزرگترین تاجر کشور بود که از همه قراردادهای داخلی و‌خارجی پورسانت دریافت میکرد. حال بعد از ۳۹ سال شاهد شکل گیری اقتصاد تجاری هستیم.

صدا میپرسد ویژگیهای اقتصاد تجاری چیست؟ فیاض توضیح می‌دهد که سرمایه داری تجاری بشدت ویرانگر و ریشه تمام رانت‌ها و‌اختلاس‌ها است. این سرمایه داری بشدت بی رحم است و‌جامعه را به ثروتمند و فقیر تقسیم می‌کند. فیاض همچنین اعتقاد دارد سرازیر شدن پول نفت که بدون برنامه به بازار تزریق میشود و فساد را تصاعدی افزایش می‌دهد.

او می افزاید در ایران همه چیز تجارتی شده که آنهم تجارتی در انحصار عده ای خاص و آقازاده است. این انحصار باعث شده با وجود تولید شکر و‌برنج باز هم اجازه ورود این اقلام داده شود تا واردکنندگان سود ۱۰۰ برابری در مقایسه با تولید ببرند. متاسفانه این روال زندگی در بین آقازاده های علما نیز نفوذ کرده است.

فیاض اعتقاد دارد اقتصاد تجاری نظام پولی بانکی فاسد را بهمراه دارد که نحوه سوددهی بانک‌ها بخوبی نمایانگر این موضوع است.

فیاض کشور را در یکی از بحرانی ترین تاریخ‌های خود میداند و شورش های اخیر را نه گفتن به اقتصاد تجاری میداند. او‌ روند مهاجرت دانشجویان و‌نخبه ها را از نتایج حاکم شدن اقتصاد تجاری میداند که دغدغه اشتغال در آن بفراموشی سپرده شده است.

فیاض در پاسخ به شیوه درمان این وصیت می‌گوید: بنظر من باید از اقتصاد تجاری فاصله گرفت و‌بسمت اقتصاد تولیدی حرکت کرد. او‌می‌گویدامید به توسعه در صورتی ایجاد میشود که تولید با سهولت بیش‌تری هموار شود. اپ ایران را در زمینه تولید عقب تر از پاکستان و تایلند و‌مالزی میداند.

او‌می‌گوید تنها راه درمان این اقتصاد بیمار فاصله گرفتن از رانت خواری و‌تزریق نکردن پول نفت به بازار است.

او ایران را کشوری بیشتر متمایل به مصرف گرایی میداند و‌مداحان را مروج ایدئولوژی اقتصاد تجاری میداند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: