www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 بهمن ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سئوال مردم:

شورای نگهبان با 106

میلیارد تومان چه می کند؟

 
 
 
 

 

معاون سیاسی سپاه گفته است که اعلام ردیف بودجه (هنگام تحویل بودجه سال 97 به مجلس توسط روحانی) یکی از دلائل شورش مردم بود. چند امام جمعه و آیت الهی که سالهاست از بودجه مملکت و از جیب مردم می خورند نیز تقریبا همین اعتراض را در سخنرانی ها و خطبه های خود کرده اند.

روزی که روحانی در مجلس درباره بودجه 97 و مراحل تدوین آن و افشای ردیف بودجه سخن گفت، کمتر ایرانی متوجه عمق تاثیر گذاری این اقدام شد. حتی رسانه های اصلاح طلب. درحالیکه آن اقدام به یک آگاهی عمومی تبدیل شد. این که چه نهادها و افرادی بودجه می گیرند و پاسخگو نیستند و چه نهادها و افرادی بودجه را میگیرند و مالیات هم نمیدهند. تمام هنر در همین آگاهی خفته بود.

حالا مردم خیلی چیزها را متوجه شده اند که در سالهای گذشته هنگام تسلیم و تصویب بودجه روحشان هم از آن بی خبر می ماند. از جمله بودجه شورای نگهبان که از ٢٣ میلیارد و ٨١٢٦ میلیون در لایحه بودجه سال ٨٧، به ١٠٥ میلیارد و ٧٩٠٠ میلیون (جمعا نزدیک به 106 میلیارد تومان) در لایحه بودجه سال ٩٧ رسیده است. این اعداد گویای آن است که بودجه شورای نگهبان در یک دهه اخیر ۴.۵ برابر شده است.

بررسی یک دهه اخیر ردیف بودجه شورای نگهبان نشان می‌دهد که تا سال ٩٠ تنها یک ردیف بودجه به شورای نگهبان تخصیص داده شده بود، اما از سال ٩١ ردیف تازه‌ای با نام «کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی» هم به این بودجه اضافه شد. رقمی که تا کنون توضیحی درباره محل مصرف آن داده نشده است و کسی نمیداند با میلیاردها تومانی که این شورا در اختیار دارد چه می کنند؟ سئوال مردم همین است!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: