www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 بهمن ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بیانیه پایانی نشست سوچی

آینده سوریه را تشریح کرد

تلویزیون 24 روسیه- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 
 

 

 خبر گزاری تاس به نقل از سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در ارتباط با بیانیه شرکت کنندگان در کنگره ملی سوریه در سوچی نوشت:

" شرکت کنندگان در کنگره با صدور بیانه ای که اصول و پایه آینده سوریه را تشکیل خواهد داد موافقت کردند. در این اصول، اساسی ترین مسائل کلیدی حقوق بین الملل در نظر گرفته شده است. یعنی، احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی، استقلال سوریه، تضمین حقوق همه گروه های قومی و مذهبی، و تضمین یک فرایند سیاسی بدون دخالت دولت های خارجی. فقط مردم سوریه حق تعین سرنوشت کشورشان را خواهند داشت".

 لاوروف تاکید کرد، ایران و ترکیه موافقت کرده اند تا با نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه برای کار بر روی قانون اساسی این کشور در ژنو بر اساس توافق های سوچی همکاری کنند.

تاس در ادامه نوشت: یکی دیگر از مصوبات کنگره ملی سوریه در سوچی، داشتن ارتش واحد ملی سوری است. در سوریه باید ارتشی قوی حافظ قانون اساسی کشور باشد، از مرزهای شناخته شده سوریه و از خلق های این کشور در مقابل تروریسم و فشارهای خارجی حفاظت کند. از دیگر وظایف ارتش خدمات امنیتی است که باید با قانون اساسی انطباق داشته باشد. احترام به قانون اساسی و حقوق بشر نیز یکی دیگر از وظایف ارتش می باشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: