www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 بهمن ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش کارمند یکی از شرکت ها

بانک ها و شرکت های

وابسته به سپاه را بشناسیم!

 
 
 
 

سلام- من کارمند شرکت ... هستم و ... در مورد واریزی ۲۴ ساعته کارت خوان‌های بانکی از طرف شرکت «شاپرک» که وابسته به «سپاه و بانک ملت» است اطلاعاتی را می نویسم:

شرکت شاپرک سهامی عام نیست، یعنی در بورس و فرابورس سهامش خرید و فروش نمی‌شود. یک شرکت عادی سهامی خاص است. در حالی که شرکت‌های پی اس پی مثل «به پرداخت ملت» یا «شرکت سامان کیش» یا «شرکت تجارت الکترونیک پارسیان» یا «آسان پرداخت» همه سهامی عام هستند و سهام این شرکت‌ها در بورس قابل خرید و فروش است.

شرکت شاپرک که سهامی خاص و نظارت و دخالت مستقیم و غیر مستقیم دارد، در کل شرکت‌های پرداخت الکترونیک ایران، در زمان احمدی‌نژاد تأسیس شدند. سرور شرکت شاپرک با بانک ملت یکی است و هر دو (هم ملت و هم شاپرک) زیر نظارت سپاه هستند و مدیر عامل‌هایش نیز توسط سپاه انتخاب می‌شود.

در روز چند ده هزار میلیاد تومان در کارت‌خوان‌های بانکی که حداقل ۶ تا ۷ میلیون دستگاه پوز در کل ایران است، در حساب شرکت شاپرک که یک شرکت بی‌هویت و سهامی خاص است، به بهانه جلوگیری از پول‌شویی و تراکنش‌های سوری می‌ماند، که سود این مبلغ کلان (که هر روز تکرار می‌شود) در حساب شرکتی می‌رود که وابسته به سپاه پاسداران است. سپاه حداقل ۳۰ در صد سهام شرکت‌های دیگر پی اس پی را هم خریداری کرده است. مثلا شرکت سداد بانک ملی، حداقل ۵۰ درصد در اختیار سپاه است. شرکت «به پرداخت ملت» حداقل ۴۰ درصد، شرکت «تجارت الکترونیک پارسیان» حداقل ۳۰ درصد، شرکت «سامان کیش» و «آسان پرداخت» حداقل ۳۰ درصد، شرکت «مبنا کارت آریا» حداقل ۵۰ درصد، شرکت «ایران کیش» حداقل ۳۰ درصد و کل بانک‌های خصوصی و دولتی هم یا تحت نظر سپاه یا ستاد اجرایی فرمان امام یا بنیاد مستضعفان هستند.

غیر از بانک‌های خصوصی و دولتی، خود سپاه و بسیج هم مؤسساتی مانند انصار، موسسه ثامن، بانک مهر اقصاد یا همان بسیجیان سابق، موسسه کوثر (وزارت دفاع)، بانک حکمت (نصف ارتش و زیر چتر سپاه)، بانک قوامین (نیروی انتظامی) و... را در اختیار دارند.

این اطلاعات از آن جهت مفید است که اگر مثلا فردا این موسسات و بانکها پول مردم را ندادند، مردم بدانند خورنده پولشان کیست و گریبان چه نهادی را باید بگیرند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: