www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 بهمن ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اعتراف سید احمد خاتمی

نگرانی فزاینده

از آینده روحانیون در ایران

 
 
 
 

روحانیون خود بیش از غیر روحانیون می دانند که اعتبار روحانیت در میان مردم بشدت سقوط کرده است. آنچنان که حتی طلبه هائی که ناچار به رفت و آمد در شهر و در کنار مردم هستند عبا و عمامه را می گذارد در خانه و با لباس غیر روحانی از خانه و یا حوزه خارج می شوند. وضع به گونه ایست که اگر سپاه بساط روحانیت را جمع کند مردم برایش هورا خواهند کشید. روحانیت به روی خود نمی آورد اما در محافل به آن اعتراف می کنند.

سیداحمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران که حضور خود او در تریبون نماز جمعه مانند امثال علم الهدا از جمله دلائل سقوط اعتبار روحانیت در ایران است، به بهانه مراسم فاطمیه رفته لرستان و درباره همین سقوط اعتبار روحانیون گفته است:

روحانیت یک سرمایه ماندگار است. امروز برخی در زندان با شبکه‌های معاند مصاحبه می‌کنند این امر خود نشان‌دهنده وجود آزادی در ایران اسلامی است.

دشمنان علیه روحانیت و عالمان دین خواب دیده اند.  نقش روحانیت تبیین صحیح واقعیت‌ها است . مردم از روحانیت برنگشته‌اند، مردم فقط از رفتارها نادرست برخی‌ ناراحت هستند و تا آخر آخوند زاهد را دوست دارند. امروزه برخی واژه حکومت آخوندی را به کار می‌برند اما روحانیت هنوز هم محبوبیت خود را در بین مردم ‌دارد .

سکولاریزه کردن حوزه‌ها هدف دشمن است. برخی افراد در اغتشاشات اخیر می‌خواستند مشکلات را پای روحانیت بنویسند . مشکلات کشور به دلیل نشنیده گرفتن نصیحت‌های رهبر است و انداختن مشکلات به دوش روحانیت نوعی فرافکنی است. برخی در این شرایط اعتبار روحانیت را وسط می‌کشند و این در حالی است که میانگین حقوق یک روحانی حدود 600 هزار تومان بوده اما جنجال به پا می‌شود که گویی مشکلات ایجادشده به دلیل بودجه علما است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: