www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 دی ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

زلزله 5 ریشتری هم

در ج. اسلامی امنیتی شد!

 
 
 
 

جاسوس بگیری و امنیتی کردن هر پدیده و حادثه ای در جمهوری اسلامی تبدیل به یک بیماری همه گیر شده است. این بیماری از آن زمانی آغاز شد که آقای خمینی ارتش 30 میلیونی امام زمان را برای کشف خانه های تیمی مجاهدین خلق به میدان خبرچینی فراخواند. حالا پس از 4 دهه نه تنها حکومتی ها، که حتی بسیاری از مردم (از جمله زن و شوهرها) نیز گرفتار این بیماری شده اند. این بیماری از حکومت به جامعه سرایت کرده است. در ادامه همین بیماری، زلزله را هم حکومت امنیتی کرده و روز گذشته رئیس پلیس تهران اعلام کرد: «تعدادی از شایعه پراکنان زلزله اخیر که موجب تشویش اذهان عمومی شده بودند دستگیر شدند. ماموران پلیس فتا در حال بررسی فضای مجازی برای جلوکیری از این امر هستند. در روزهای گذشته 20 نفر از کسانی که اخبار نادرست را در رابطه با زلزله انتشار میدادند دستگیر شده اند.»

پلیس نگفته که آن 20 نفری که دستگیر شده اند چه گفته و یا کرده اند؟ مثلا گفته اند مردم در خانه نمانید تا زیر آوار نروید؟ گفته اند شبها بیرون از خانه بخوابید؟ گفته اند خطر زلزله ای قوی تر وجود دارد؟ گفته اند و یا نوشته اند وسائل ایمنی تهیه کنید؟ گفته اند زلزله ها ناشی از برخی انفجارهای مشکوک است؟ خطاب به زنان گفته اند وقتی زلزله آمد در بند چادر نباشید و از خانه بیائید بیرون؟ به دختران و پسران توصیه کرده اند که شب های زلزله نخوابید و در خیابان برقصید؟ آخه چه گفته اند که جرم است؟

اینها که جرم نیست و زلزله هم که آمدن و نیآمدنش دست فعالان فضای مجازی نیست، همچنان که بدست حکومت ها نیست. بنابراین، اگر هدف مقابله با تجمع مردم در خیابان ها و میادین و مبادله اخبار و بحث هاست و به خانه باز گرداندن آنها، همین را بگوئید!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 دی

 
 

اشتراک گذاری: