www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 دی ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

200 هزارمیلیارد تومان را کدام افراد و نهادها می خورند؟

3 بار اظهار نظر روحانی

درباره شورش کنونی مردم

 
 
 
 

 

حسن روحانی در روزهای اخیر سه بار درباره شورش مردم اظهار نظر کرده است. یکبار در جلسه دولت، یکبار بصورت پیام و یکبار نیز در دیدار با شماری از نمایندگان مجلس. مهم ترین نکته ای که او در اظهار نظرهایش بیان کرده همان دفاع از حق مردم برای تظاهرات و البته با پرهیز ازخشونت است. درعین حال که نکات مهمی را هم فاش کرده است. از جمله این که 200 هزار میلیارد تومان بودجه مملکت در دست دولت نیست و می رود و حساب و کتابی هم برای آن نیست. (او نگفت این بودجه را چه نهادهائی می برند و می خورند اما برای مردم عاقل ایران اشاره ای کافی است. بودجه نظامی و دولتی که معلوم است و مندرج در لایحه بودجه، بنابراین بحث بر سر آن پولهای مفتی است نهادهای مذهبی وابسته به بیت رهبری می گیرند.)

روحانی گفت: مردم مشکلات اقتصادی زیادی دارند، اما نقد مردم فقط به اقتصاد نیست، آنها راجع به فساد و عدم شفافیت هم حرف دارند و می‌گویند مسائل باید شفاف باشد. این که در رسانه (صدا و سیما) همه نقدهای مردم را به دستگاه اجرایی برگردانیم، بی‌ انصافی است. همه اقشار" باید رادیوتلویزیون را متعلق به خود بدانند: باید همه احساس کنند در این رسانه ملی حضور دارند و می‌توانند نظراتشان را بیان کنند. مردم باید احساس کنند که در رسانه‌ها می‌توانند حرف‌هایشان را بیان کنند.

وضعیت بهداشت و درمان، آرامش اقتصادی، وضعیت روستاها و کمک به قشرهای ضعیف" بهتر شده و وضعیت تحریم‌ها و شرایط بین المللی ایران در سالهای اخیر تغییر کرده، اما معنای این حرفها این نیست که مشکلات مردم حل شده است. اعتراض‌های اخیر تهدیدی است که باید به فرصت تبدیل شود. علاوه بر مسائل اقتصادی، یکی از خواسته‌های مردم این است که فضا را بازتر کنیم.

همه اینها که به خیابان آمده اند کسانی نیستند که از خارج دستور گرفته باشند بلکه عده‌ای از آنها مردمی هستند که به خاطر احساسات و مشکلات‌شان به خیابان ها آمدند.

موسسات غیرمجاز و تعاونی‌ها ربطی به این دولت نداشته و حتی مجوز بانک مرکزی را هم نداشتند، اینها مجوز‌هایشان مجوزهای تعاونی برای دهه ۸۰ و قدیمی است، اشکالات و مشکلاتی داشتند، دولت برای اینکه این مسائل را حل کند، تاکنون ۱۱ هزار میلیارد تومان پول گذاشته، این بار سنگینی بر دوش دولت است. یکسری کارخانه فعال هستند. جنس هم تولید می کنند اما جنسش در انبار است، تقاضا در بازار وجود ندارد. بنابراین پول ندارد حقوق کارگرش را بدهند.

اگر می‌خواهیم اشتغال را درست کنیم، باید مسکن ما به حرکت در بیاید، باید صنایع و بنگاه‌های کوچک و صادرات غیرنفتی به حرکت در بیاید. حمل و نقل ما باید اصلاح شود، تا هم موضوع انرژی حل شود و هم مسئله اشتغال حل شود.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 دی

 
 

اشتراک گذاری: