www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 دی ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کنفرانس خبری سخنگوی وزارت کشور

کدام اقشار اجتماعی

موتور شورش هفته گذشته بودند؟

 
 
 
 

 

"سامانی" سخنگوی وزارت کشور روز گذشته در یک کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران رسانه های داخلی شرکت کرد و در باره ترکیب معترضان خیابان هفته گذشته در سراسر ایران گفت:

در تجمعات اخیر میزان دانشجویان یا افراد تحصیلکرده بسیار کم بود. افرادی که تحصیلات زیر دیپلم و یا حتی کمتر داشتند جمعیت زیادی را در این تجمعات شامل می شدند.

تجمعات مردمی راهکار بیان خواست مردم است . در این سالها ما با افزایش تجمعات روبرو بودیم.

از ابتدای سال جاری حدود ۳۰ درصد تجمعات با شعارهای اقتصادی و باقی تجمعات غیر اقتصادی بوده است . سه چهارم تجمعات اقتصادی در سال جاری مربوط به سپرده گذاران موسسات مالی بوده است.

علی رغم اینکه این تجمعات که منشاء آن در دولت های قبلی بوده، اما این دولت تلاش کرده ۹۵ درصد مشکلات و مطالبات مردم در این زمینه را حل کند.

تحلیل ناآرامی ها در کشور در شورای امنیت کشور در دستور کار قرار گرفت. بسیاری از افرادی که در این تجمعات حضور داشتند انگیزه ضد امنیتی نداشتند. اینها آزاد شده و مابقی مسائل نیز در حال بررسی است.

فرمانداری های سراسر کشور مسئول بررسی و صدور مجوز برای جریانات شناسنامه دار هستند که خواسته های مردمی را مطرح می کنند. اینها می توانند با حضور در فرمانداری ها و دریافت مجوز نشست ها و تجمعات خود را ساماندهی کنند، مجوزها به صورت مستمر صادر می شود.

شهرستان‌های اطراف تهران علی به لحاظ شاخص توسعه یافتگی در وضعیت خوبی نبودند. بنابراین وزارت کشور مقرر شد که جلساتی مشترک با سایر وزارتخانه‌ها خصوصا وزارت بهداشت و درمان و راه و شهرسازی با موضوع شهرستان‌های اطراف تهران داشته باشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 دی

 
 

اشتراک گذاری: