منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 دی ماه 1396

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار اقتصادی

 

از تیزهوشی های مردم ایران در جریان انتخابات 96 نهادن دست رد بر سینه ابراهیم رئیسی تولیت آستانقدس بود. همچنان که در انتخابات مجلس خبرگان رئیس وقت این مجلس "شیخ محمد یزدی" و یکی از رهبران ارتجاع مذهبی یعنی شیخ مصباح یزدی را طرد کردند.

رئیسی احمدی نژاد دومی بود که می خواست سکان ریاست جمهوری را بدست گرفته و از این طریق برای نشستن بر سکوی رهبری هم خیز بردارد. حالا نگاه کنید به یکی از شگردها او در آستانقدس که با شگردهای احمدی نژاد مو نمی زند.

حالا که از هر طرف مطرح که آستانقدس باید مالیات به دولت بدهد، آستانقدس اطلاعیه ای در همین زمینه داده و مدعی شده "در بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی همانند همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی، «مالیات تکلیفی» و «مالیات بر ارزش افزوده» حسب دستور مقام معظم رهبری مطابق قواعد قانونی پرداخت می‌شود.

درخصوص نذورات و موقوفات آستان قدس (مانند دیگر بقاع متبرکه)، مطابق نص صریح قانون، موقوفات، نذورات و هدایای نقدی و غیرنقدی اهدایی به همه عتبات مقدسه، مساجد، تکایا و... مشمول معافیت مالیاتی هستند.

شرکت‌ها و مؤسسات وابسته به آستان قدس، از آنجا که قاطبه آنها ریشه وقفی دارند، طبق نظر امام (ره) معاف از مالیات هستند."

در این اطلاعیه مشخص نشده که آن بخش های آستانقدس که مالیات میدهند چه بخش هائی هستند و چقدر از امپراطوری آستانقدس وابسته به این شرکت هاست. نکته بعد این که مالیات را باید به دولت بدهند نه آنکه محاسبه شود اما از این جیب به آن جیب کنند. یعنی از این صندوق آستانقدس به آن صندوق آستان واریز شود. بخش دوم اطلاعیه مهم تر از بخش اول است زیرا اعتراف می کند که از در آمد اساسی آستانقدس به بهانه یک نظری که در اوائل انقلاب آیت الله خمینی داده مالیات داده نمی شود و درست بحث اساسی همینجاست. آستانقدس بزرگترین مالک در خراسان است، چرا باید از مالیات معاف باشد و این درآمد عظیم کجا می رود؟ اگر مالیات آن گرفته شود حساب و کتابش هم روشن می شود که این درآمد کجا می رود. تازه، در این بخش هم یواشکی اشاره به شرکت ها و موسسات وابسته به آستانقدس شده. بنابراین، پس کدام شرکت و موسسه ای باقی می ماند که اطلاعیه به آنها اشاره می کند و مدعی است که مالیات آن محاسبه و پرداخت می شود؟

 

 

پیش بینی بانک جهانی از رشد اقتصادی ایران

http://aftabnews.ir/fa/news/502085

سرنوشت 337 هواپیمای ایران چه می شود

http://fararu.com/fa/news/344461

دلار دولتی 3646 تومان است

http://www.entekhab.ir/ fa/news/388212

کدام شرکت ها تحریم شده اند؟

http://www.asriran.com/fa/news/586024

جدیدترین پیش بینی بانک جهانی از اقتصاد ایران

http://etedaal.ir/fa/news/195568/

استان قدس شرکتهای خود را با "انتشارات" مطهری مقایسه کرد

http://aftabnews.ir/fa/news/502075/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 دی

 
 

اشتراک گذاری: