www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 دی ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی روحانی در جشنواره فارابی

مردم ایران می فهمند

خود را داناتر از آنها فرض نکنید

 
 
 
 

 

مراسم اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی فارابی با حضور و سخنرانی روحانی همراه شد. روحانی در سخنرانی خود اشاراتی به مسائل روز و جاری در کشور کرد که ما از آن سخنرانی همین نکات را استخراج کرده و منتشر می کنیم:

1- خوشحالم که حاکمیت کاخ سفید در به‌ هم ریختن تعهدات بین‌المللی و زیر پا گذاشتن وفای به عهد و ایستادگی مقابل مصوبه شورای امنیت سازمان ملل و توافق هفت کشور، نا موفق ماند.

در برجام موفقیت‌هایی به دست آوردیم که هرگز از بین نخواهد رفت.  ثابت کردیم ایران راستگوست و دشمنان ما دروغ می‌گویند. در برجام به دنیا گفتیم که معضل پیچیده منطقه‌ای و بین‌المللی پشت میز مذاکره قابل حل و فصل است. در طول این دو سال، درآمد نفتی و میعاناتمان دو برابر شده است. گرچه برخی هنوز ابعاد برجام را لمس نکرده‌اند. برجام  تبدیل به کارخانه و بنگاه اقتصادی و نیروگاه و بندر و لوکوموتیو و هواپیما شده است. اینها از بین نمی‌رود. چه کسی توانست در یک مذاکرات سخت بین‌المللی برای ملت ایران موفقیت به دست آورد؟ علم حقوق، علم سیاست.

این علوم انسانی است که می‌تواند سرنوشت جامعه را تعیین کند. علوم انسانی باید جامعه را هدایت کند. ما نمی توانیم چند نفری در یک اتاق، علوم انسانی را هدایت کنیم. علوم انسانی در یک جامعه آزاد رشد می‌کند. دیپلمات‌های ما، قراردادی را نوشتند و منعقد کردند - نمی‌خواهم بگویم نقص ندارد - ولی قراردادی است که ترامپ یک سال است خود را به در و دیوار می‌زند و بالا و پایین می‌رود که آن را به هم بزند.

2- اگر روزی ارزش‌های دینی یا ملی ما نزد جوان‌های ما کمرنگ شود، ما مقصریم.

واقعیت‌ها را نمی توانید نادیده بگیرید. اگر شما قطب‌نما را نگاه نکنی، در قطب‌نما تاثیری حاصل نمی‌شود و شمال و جنوب عوض نمی‌شود در دنیا. شما قطب ‌نما را دستکاری کنید، باز هم شمال و جنوب دنیا عوض نمی‌شود. علوم انسانی، قطب‌نمای مسائل اجتماعی ماست. اجازه دهیم درست کار کند. با شعار، شمال و جنوب عوض نمی‌شود. فضای مجازی با فیلتر درست نمی‌شود.

یک روزی خواستیم کسی رادیو گوش نکند. رژیم گذشته در پارازیت موفق بود؟ گفتیم ماهواره ممنوع، واقعا ممنوع شد؟ مردم نگاه نمی‌کنند؟ گفتیم فضای مجازی بد، درست شد؟

مردم حق انتخاب دارند. خود را بالاتر از مردم نبینیم. مردم ما می‌فهمند. البته باید تعامل کنیم و حرف بزنیم. باید بگوییم چگونه باید از این ابزار استفاده شود. از هر چیزی درست استفاده نشود خطرناک است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 دی

 
 

اشتراک گذاری: