نتیجه نرفتن میخ آهنین منطق بر سنگ حاکمیت

سالی 3 میلیون ایرانی

سر از پزشکی قانونی در میآورند

 

مرور مطبوعات 28 دیماه

عضو اصل 90، شریک دزد

و دستیار رئیس قافله است!

(پیک هفته ۱۰۹) 30  دیماه  1396 برابر با 20 ژانویه 2018 

 pyknet100@gmail.com


گفته های "راغفر" درباره بودجه 97 که با عنوان "نظامی ها، امنیتی ها و قضائی ها عرصه اقتصاد را ترک کنند" در پیک نت 5 شنبه با 12 هزار و 900 خواننده در فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت بیشترین خواننده را داشت و در 17 فیسبوک خوانندگان پیک نت نیز به اشتراک گذاشته شد.


27 ـ 29 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


27 ـ 29 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


27 ـ 29 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


27 ـ 29 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


27 ـ 29 دی

منتخب اخبار ورزشی


27 ـ 29 دی

منتخب اخبار اقتصادی


کودتای علم الهدا- رئیسی

چگونه شکست خورد!

در ریشه یابی شورش دیماه مردم ایران، درعین حال که به زمینه های اقتصادی و نارضائی مردم از حکومت و اوضاع مملکت توجه می کنیم، باید یک جنبه بسیار مهم دیگر آن را هم از یاد نبریم. این بخش از ماجرا باز می گردد به همان نامه ای که دو روز پیش علم الهدا امام جمعه مشهد و پدر زن ابراهیم رئیسی تولیت آستانقدس برای دبیر شورای عالی امنیت ملی نوشت و خلاصه آن را در شماره امروز پیک نت می خوانید. این ماجرا روز به روز آشکارتر می شود که علم الهدا و رئیسی در صدر یک کودتا علیه دولت روحانی قرار داشتند که 7 دیماه کلید خورد. همه آنها که اکنون از قطع بودجه نهادهای مذهبی ناله می کنند و آنها که بیش از همه سعی می کنند افکار عمومی را به سمت عربستان و امریکا و اسرائیل منحرف کنند و همه آنها که اعضای کابینه رئیسی اعلام شده بودند (بویژه سازمانده گروهبندی جمنا در انتخابات 96 به رهبری سردار ذوالقدر) در این کودتا دست داشتند. این کودتا با تظاهرات علیه گرانی و بیکاری با شعار مرگ بر روحانی در مشهد آغاز شد و در روز کودتا نیز علم الهدا از مشهد بیرون رفته بود تا بعدا بعنوان فاتح به شهر باز گردد. این کودتا با کپی برداری از کودتای 28 مرداد ابتدا با تظاهرات خیابانی شروع شده بود تا سپس نیروهای بسیج و انتظامی و سپاه هم به آن بپیوندند و رئیسی بعنوان جانشین روحانی اعلام شود و تهران نیز از آن پیروی کند و رهبر نیز آن را تائید. آنها می خواستند تظاهرات 7 دی را روز 8 دیماه در تهران و چند شهر دیگر تکرار کنند و روز 9 دیماه که مصادف است با سالگرد تظاهرات ساندیسی سال 88 علیه باصطلاح فتنه موسوی و کروبی و جنبش سبز کار دولت روحانی را تمام شده اعلام کنند. تظاهراتی که نیرو با اتوبوس از شهرهای مختلف به میدان انقلاب تهران آورده بودند و همین علم الهدا با هواپیما به تهران رسیده و سخنران آن شد. این جمله سخنرانی او که مردم معترض جنبش سبز را مشتی بزغاله و گوساله خطاب کرده بود بعدها تاریخی شد. ظاهرا، تظاهرات 7 دیماه مشهد که قرار بود روز 8 دیماه در تهران و شهرهای دیگر تکرار شود با چراغ سبزهائی در محافل پرقدرت و مافیائی اقتصادی و نظامی تائید شده بود، اما ادامه تظاهرات در مشهد و تهران و شهرهای دیگر به تظاهرات مردم علیه فقر و فساد و دزدی حکومتی  و شعار علیه نظام و حتی شخص علی خامنه ای تبدیل شد. حضور نیروهای انتظامی و بسیج در خیابانها کار را به شورش مردم کشاند. در همین شورش در خیلی از شهرها مردم به دفاتر امام جمعه ها حمله کردند. (60 تا 80 دفتر به قول امام جمعه همدان). فرماندهان سپاه که یا به تصمیم خود و یا به اشاره رهبر با کودتای علم الهدا- رئیسی همراهی نکردند، منتظر ماندند تا ببینند باد از کدام جهت می وزد و سرانجام کار به کجا می کشد و رهبر چه موضعی می گیرد. آن نامه علم الهدا به دبیرشورای عالی امنیت ملی که در بالا اشاره کردیم ناظر بر همین ماجراست. ماجرائی که اگر روحانی محکم بایستد و ریشه یابی شود، ای بسا به یک خانه تکانی اساسی به سود مردم در حاکمیت تبدیل خواهد شد.


حسن خمینی در خبرگزاری ایسنا:

دوران نگفتن ها و ندیدن ها

سپری شده، ضعف ها را بگوئید


جرم آنها طلب حقوقشان است

به فرمان چه نهادی، با قمه

به کارگران هفت تپه حمله می کنند؟


نامه علم الهدا به سرلشکر شمخانی

در تظاهرات مشهد علیه دولت

من در شهر نبودم و نقشی نداشتم


زنان دهیار ایران در تهران جمع شدند


منتخب اخبار روزهای گذشته


سرمقاله راه توده 632

چرا از لوُلوُی سوریه

مردم ایران را می ترسانند


جمعیت حاشیه شهرها به 18 میلیون رسیده

34 هزار روستای ایران تخلیه و نابود شده است!


آیت اله های ولایتمدار
کم کم سر الاغ را کج می کنند!


محمد خاتمی:

حرف مردم را گوش کنید

نمک به زخم آنها نپاشید!


جلسه بررسی بودجه 97

نظامی ها، امنیتی ها و قضائی ها

عرصه اقتصاد را ترک کنند


شورش در تونس

به سبک شورش در ایران

اومانیته - ترجمه آذرنگ


راه توده شماره 632 منتشر شد!

هفته نامه راه توده – شماره 632 (28 دیماه 1396) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز منتشر شد. سرمقاله این شماره اختصاص به تبلیغاتی دارد که با دمیدن در بوق آن مردم را می خواهند از تظاهرات و اعتراضات بترسانند. این تبلیغات می خواهد مردم ایران را از سوریه ای شدن ایران بترساند. بخش تازه ای از رویدادهای دوران انقلاب مشروطه تا انقلاب 57 را نیز در این شماره منتشر کرده ایم که مربوط است به حذف انقلابیون از صحنه. درباره شورش دیماه مردم ایران نیز چند مقاله داریم. از جمله درباره بازنده بودن روحانیت در این شورش و دلائل آن، تفاوت شورش دیماه 96 با راهپیمائی دیماه 88، انگیزه های انتشار فیلم برگماری علی خامنه ای به رهبری در مجلس خبرگان، نظرات غیر تبلیغاتی و غیر حکومتی شهیندخت مولاوردی درباره تحولات عربستان، بخش دیگری از کتاب "برخی بررسی ها"... نوشته احسان طبری و ترجمه مقالاتی در باره شورش مردم در کشور تونس که بسیار شبیه شورش دیماه مردم ایران بود، نگاهی به تفسیر شورش مردم ایران در رسانه های آلمان، نقش ستون پنجم اسرائیل و امریکا در رویدادهای ایران، بازی ترامپ با برجام و آغوش گشوده کشورهای افریقائی به روی چین.


علی مطهری:

3 نهاد اقتصادی ج. اسلامی

که هر دولتی را فلج می کنند!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 14 هزار گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران