www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 آذر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بی اعتناء به مخالف خوانی ها

دفتر اتحادیه اروپا

در تهران گشایش خواهد یافت

 
 
 
 

دولت آرام و با دوری گرفتن از هیاهوهائی که مخالفان دولت برپا کرده اند، می روی تا کار گشایش دفتر اتحادیه اروپا در ایران را قطعی کند. ظاهرا این تصمیم نظام است. روز گذشته اسحاق جهانگیری گفت: تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران در دستور کار ایران است. ایران می‌تواند برای اجرای برجام روی اتحادیه اروپا حساب کند. می توان ده‌ ها میلیارد دلار پروژه مشترک برای همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا تعریف کرد. روح برجام توسط ترامپ نقض شده است و تهران انتظار دارد که اتحادیه اروپا به صورت قاطع در برابر طرف‌هایی که قصد نقض برجام را دارند، ایستادگی کند.

جهانگیری این سخنان را در دیدار با کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا که به ایران سفر کرده گفت و  در مقابل شنید:

لازم است بانک‌های ایرانی برای توسعه همکاری‌ها استانداردهای خود را ارتقاء دهند. اتحادیه اروپا نقشی که ترامپ در آمریکا برای از بین بردن برجام انجام می‌دهد را رد می‌کند و ما باد برجام را نجات دهیم. ما فکر می کنم کنگره جلوی ترامپ را در این باره خواهد گرفت.

همان با جهانگیری، ظریف نیز در نشست خبری با موگرینی گفت: گفتگوها برای بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در ایران در حال انجام است. آماده سازی اقدامات لازم اداری برای باز شدن دفتر اتحادیه اروپا در ایران از موضوعات مطرح شده با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود.

علیرغم این اظهارات، روز گذشته روزنامه "قدس" وابسته به آستانقدس رضوی که عملا سخنگوی امام جمعه مشهد "علم الهدا" و "ابراهیم رئیسی" است و روزنامه رسالت که سخنگوی سرمایه داری سنتی بازار است مشترکا با باز شدن دفتر اتحادیه اروپا در ایران مخالفت کردند و حتی تهدید به بر هم زدن این تصمیم کردند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 آذر

 
 

اشتراک گذاری: