منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 آذر 1396

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار فرهنگی – هنری

 

آمار حوادث رانندگی در جمهوری اسلامی قابل مقایسه با دوران پیش از انقلاب نیست اما در سالهای پیش از انقلاب هم حوادث رانندگی - حتی داخل شهری- معروفی به ثبت تاریخ رسیده است. درویش خان، پدر موسیقی معاصر ایران در تصادف درشکه ای که او سوار بر آن بود با یک اتومبیل سواری از 50 اتومبیلی که آن زمان در تهران وجود داشت کشته شد. مهوش خواننده نیز در تصادف اتومبیل در خیابان "شاه" سابق تهران کشته شد و بزرگترین تشییع جنازه تاریخ ایران تا آن زمان برای وی انجام شد. فروغ فرخزاد هم در تصادف رانندگی کشته شد. دو خواننده معروف ایران هم در حوادث رانندگی ایران چشم از دست دادند. غلامحسین بنان درجوانی در یک حادثه رانندگی یک چشم خود را از دست داد و "پری زنگنه" خواننده اپرائی ایران که خوشبختانه همچنان در قید حیات است نیز در یک حادثه رانندگی هر دو چشم خود را از دست داد.

دو روز پیش، در مراسم "زنده‌باد زندگی" که به مناسبت هفته قربانیان حوادث رانندگی در تهران برگزار شد، پری زنگنه که مهمان این مراسم بود گفت:

در سال 50 در یک حادثه رانندگی و پرتاب خرده شیشه‌های اتومبیل پیکان، بینایی خودم را از دست دادم؛ اما پس از وقفه کوتاهی فعالیت‌های خودم را ادامه داد. (همچنان که غلامحسین بنان ادامه داد)

زنگنه در همین مراسم گفت: «نابینایی من فرصتی بود تا زندگی جدیدی را شروع و به خودم ثابت کنم نابینایی پایان راه نیست. از نابینایان می‌خواهم که از دیگران درخواست کمک کنند و از خانه‌هایشان بیرون بیایند. از دیگران بخواهید و به آنها آموزش دهید که با نابینایان چطور برخورد کنند. مسائل ایمنی و ترافیک شهری و مسائلی از این دست برای نابینایان کم‌تر رعایت می‌شود و کم‌تر آموزشی در این زمینه وجود دارد. من بعد از این‌ همه سال هنوز با اغراق از عصای سفیدم استفاده می‌کنم تا به مردم نشان دهم چطور باید کمک و همراهی کنند."

 

رکورد ایرانیان در تلگرام

http://www.asriran.com/fa/news/575326

روایت پری زنگنه از حادثه رانندگی که در آن نابینا شد

http://etedaal.ir/fa/news/190705/

صدای غلام محمد احسانی خاموش شد

http://etedaal.ir/fa/news/190700/

کشف آثار باستانی دوره مادها در میدان امام همدان

https://www.tasnimnews.com/fa/media/1396/09/07/1586581

مرمت چهار سوق بزرگ بازار تهران پس از 40 سال

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/09/07/1586540

تصاویر/ بازار تهران

https://www.tasnimnews.com/fa/media/1396/09/07/1585631


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 8 آذر

 
 

اشتراک گذاری: