منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 آذر 1396

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار فرهنگی – هنری

 

یک نهاد غیبی! به سالن برگزاری مراسم یادبود علی اشرف درویشیان تلفن کرده و دستور لغو این مراسم را ابلاغ کرده است! قرار بود این مراسم دیروز (جمعه ۱۰ آذر) در سالن اجتماعات ساختمان پاسارگاد (واقع در شهرک غرب، میدان صنعت، بلوار پاک‌نژاد، بلوار پیام، میدان بهرود، بلوار عابدی، بلوار حق‌شناس) برگزار شود.

علی‌اشرف درویشیان ۴ آبان‌ماه در پی یک دوره بیماری طولانی‌مدت در سن ۷۶ سالگی درگذشت و ۸ آبان‌ماه در بهشت سکینه کرج به خاک سپرده شد.

او داستان‌نویس و پژوهشگر فرهنگ و ادبیات عامه بود و سوم شهریورماه ۱۳۲۰ در کرمانشاه به دنیا آمد. «بیستون»، «آبشوران»، «فصل نان»، «همراه آهنگ‌های بابام»، «گل طلا و کلاش قرمز»، «ابر سیاه هزارچشم»، «روزنامه دیواری مدرسه ما»، «رنگینه»، «کی برمی‌گردی داداش جان»، «آتش در کتابخانه بچه‌ها»، «چون و چرا»، «داستان‌های محبوب من» (با همکاری رضا خندان مهابادی)، «سلول ۱۸»، «سی‌ودو سال مقاومت در زندان‌های شاه» و «افسانه‌ها و متل‌های کردی» از جمله آثار اوست.

«سال‌های ابری» (۲ جلد)، «درشتی»، مجموعه ۲۰ جلدی «فرهنگ افسانه‌های مردم ایران» (با همکاری رضا خندان مهابادی)، «واژه‌نامه گویش کرمانشاهی»، «یادمان صمد» (صمد بهرنگی)، «شب آبستن»، «از این ولایت»، «قصه‌های آن سال‌ها»، «هفت مرد، هفت داستان»، «خاطرات صفر خان» (صفر قهرمانیان) و «دانه و پیمانه» (با همکاری رضا خندان مهابادی) نیز از دیگر آثار درویشیان هستند.

جلوگیری از برگزاری این مراسم از سوی نهادی که نامش برده نشده و ما آن را مرکز غیبی نام نهادیم، نشان میدهد که هنوز اندیشه قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 و قتل های زنجیره ای و ترورهائی که در داخل و خارج از دگراندیشان صورت گرفت در ناف حکومت حضور دارد. درد فقط روزنامه کیهان و شریعتمداری نیست، بلکه درد حضور همین اندیشه در ناف حکومت است.  پیاده نظام همین اندیشه سنگ قبر دگر اندیشان را در گورستانها می شکند، به اجتماعات حمله می کند، علیه کنسرت ها و حضور زنان در ورزشگاهها بسیج می شود و ...

 

لغو مراسم یادبود علی اشرف درویشیان!

http://aftabnews.ir/fa/news/492686

تمجید روحانی از ضمیمه طنز یک روزنامه+ عکس

http://aftabnews.ir/fa/news/492523/

همت بلند خیران در رفع مشکلات دانشگاه ها

http://www.ghanoondaily.ir/fa/news/detail/62031

چند نفر در آزمون دکتری 97 ثبت نام کرده اند؟

http://aftabnews.ir/fa/news/492528/

حبس سه خواننده معروف

http://www.ghanoondaily.ir/fa/news/detail/61975/

سرشماری در تهران میراث امیرکبیر

http://www.hamshahrionline.ir/details/391014

سوگواری ایرانیان به شیوه 3000 سال قبل

http://etedaal.ir/fa/news/190915


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 آذر

 
 

اشتراک گذاری: