www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 آذر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مطهری: اگر رسانه ها شلوغ نکنند

راس نظام به این نتیجه

رسیده که حصر را تمام کند! 
 
 
 
 

علی مطهری در همایش بزرگداشت دانشجو (16 آذر) هم سخن گفت و هم به پرسش ها پاسخ گفت. آنچه را می خوانید خلاصه ای از این هر دو است:

"به نظر می‌رسد اراده بر این است که ماجرا حصر حل شود. همچنان که شاهد بودیم آقای کروبی سه چهار ملاقات داشتند. می‌خواهند فضا را باز کنند تا به حصر پایان دهند. در حال حاضر نرمشی در مقامات کشور در موضوع حصر به وجود آمده است.

زمانی که چنین اراده‌ای وجود دارد باید همکاری کنیم تا بتوانند کارشان را انجام دهند. اگر در رسانه‌ها درباره این موضوع شلوغ‌ کاری انجام شود ممکن است از نظرشان برگردند چرا که نمی‌خواهند بگویند این کار را تحت فشار انجام دادیم. البته خودشان به این نقطه رسیده‌اند که حصر باید تمام شود. در ملاقات‌هایی که داشتیم هم موضع‌شان نسبت به گذشته تغییر کرده است.

درباره تحرکات جدید احمدی‌نژاد و اطرافیان او نیز باید بگویم: خوش‌وقتیم از اینکه آنچه ما ۱۰ سال پیش می‌گفتیم و اصولگرایان همراهی نمی‌کردند، روشن شده است. من در مجلس هشتم فریاد زدم و سوال از رئیس‌جمهور را مطرح کردم، اما اکثر اصولگرایان با آن همراهی نکردند و مخالفت کردند و به ما حمله می‌کردند. اما خودشان امروز همین حرف‌ها را می‌زنند تا جایی که یکی از افراد شاخص اصولگرا گفته احمدی‌نژاد از پایه‌های فتنه بود. آنها در سال‌های قبل هیچ وقت چنین اعترافی نمی‌کردند.

مطهری همچنین خاطرنشان کرد: ما بارها گفتیم اگر بنا بر محاکمه محصورین است احمدی‌نژاد هم باید همزمان با آنها محاکمه شود. الان طرفداران ایشان در آن دوره، همین حرف‌ها را می‌زنند و این مایه خوشبختی ماست که به اشتباهات گذشته خود اعتراف می‌کنند در حالیکه قبل از این به او تعصب داشتند و بر تخلفات‌شان چشم پوشیده بودند. اگر کسی به عنوان رییس‌جمهور می‌گوید من فلان قانون را قبول ندارم و آن را اجرا نمی‌کنم باید بلافاصله عزل شود.

درباره هفته وحدت که سئوال شده باید بگویم: هفته وحدت به پیشنهاد آیت‌الله منتظری و تایید امام خمینی بوده و برکات خوبی هم داشته است هرچند وضعیت جهان اسلام از نظر وحدت اسلامی خوب نیست. البته بعضی‌ها منظورشان‌ از وحدت اسلامی این است که همه فرق اسلامی به یک مذهب روی بیاورند. تصور برخی این است که همه یک مذهب را انتخاب کنند و حول این مذهب متحد شویم. برخی‌ هم منظورشان است آن است که از مشترکات این مذاهب یک مذهب جدید بسازند و همه معتقد به این مذهب باشند. اما منظور اصلی از وحدت اسلامی این است که همه مذاهب اسلامی معتقد به مذهب خودشان باشند ولی بر مشترکات تاکید کنند چرا که اشتراکات ما بیشتر از افتراقات است. ما دشمن مشترک داریم و منظور از وحدت اسلامی این است که همه فرق اسلامی در برابر دشمن مشترک جبهه متحد بسازنند.

اصل اختلاف شیعه و سنی بر سر جانشینی پیامبر است. این یک بحث تاریخی است و نباید به مسئله‌ای برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی و کشت و کشتار یکدیگر تبدیل شود. بقیه اختلافات نیز اختلافاتی جزیی فقهی است. "


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 آذر

 
 

اشتراک گذاری: