www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 آذر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آماده جنگ و فتوحات می شوند

نیروهای داعش

به شمال افغانستان رسیده اند

 
 
 
 

 

داعش از نیمه های شکست در جنگ سوریه انتقال نیرو به افغانستان را آغاز کرد و اکنون در بسیاری از شهرهای افغانستان حضور دارد و در انتظار تکمیل قوا و آغاز جنگ برای فتوحات است.

حتی خبرگزاری فرانسه اعلام کرده که فرانسویان عضو داعش از سوریه به افغانستان منتقل شده اند. البته بیشتر این افراد مسلمانان مهاجر فرانسه اند. مانند الجزایری ها و یا مراکشی ها. آنها به شمال افغانستان منتقل می شوند. آنها را به ولسوالی درزاب در شمال غربی ولایت جوزجان منتقل کرده اند.

صدها فرانسوی که اصالت برخی از آنها به کشورهای شمال آفریقا بر می گردد در سالهای اخیر به گروه داعش ملحق شده بودند.

ولایت جوزجان که با ازبکستان، همسایه شمالی افغانستان هم مرز است یکی از پایگاه های اصلی داعش در این کشور شده است.

یکی از اهالی ولسوالی درزاب به خبرگزاری فرانسه گفته است که «۹۵ درصد» این ولسوالی در اختیار گروه داعش است. حتی آنها به همراه خانواده های خود به این منطقه منتقل شده اند.

از سوی دیگر به گفته محمدرضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان گروه داعش «به زور یا با سوءاستفاده از شرایط دشوار» خانواده های افغان نوجوانان را به خدمت خود در آورده است. یکی از ساکنان روستایی در ولسوالی درزاب از تمرین نظامی این نوجوانان در اردوگاهی ویژه برای انجام حملات تروریستی سخن گفته است. به گفته این شاهد عینی سن برخی از آنها حدود ۱۰ سال  است.

گروه داعش کنترل ۱۰ ولسوالی ولایت جوزجان را در اختیار دارد. ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در جریان سفر اخیر خود به کابل خطر قدرت گیری داعش در افغانستان را پس از شکست این گروه در عراق و سوریه مورد تاکید قرار داده بود.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 آذر

 
 

اشتراک گذاری: